tirsdag den 19. februar 2008

NATUR

En af dagene, pelsdyret og jeg var ude på vandring mindede det klart om forår på trods af årstiden. Solen skinnede fra en næsten skyfri himmel, temperaturerne var årstiden taget i betragtning høje. Nød at trisse afsted i dette lune vejr, mærke solen, høre enkelte fuglefløjt på min tur, høre mine skridt i skovbundens bladtæppe. Her er jeg kommet fri af skoven og er næsten nede ved søen, står ved bækken, falder i staver over vandets rislen, hunden som lige skal plaske lidt i vandet.
Videre på min færden kommer jeg forbi punktet, hvor jeg kan se søen, her på skovvejen skal der også lige stoppes op og faldes i staver over dette syn, selv om jeg har set det mange gange i tidens løb. Der blev jeg ikke stående længe, for der var det lidt mere åbent terræn, vinden var trods alt lidt kold, når der blev stået stille.
Der var ikke mange mennesker ude i området på det tidspunkt, så kun en enkelt bil, som kom trillende ganske langsomt. Da vi kom helt fri af skoven og kom til græsmarkerne, som ville føre os hjem, slap jeg hunden fri, så hun kunne få lov til at strække ud, hvilket passsede hende fortrinligt, der kom nogle kåde bjæf og hun opførte sig som en kåd hvalp. Havde medvind den sidste godt halve km hjem, forsøgte som eksperiment ganske kort at gå imod den, og der kunne jeg alligevel godt mærke, vestenvinden var halvkold, selv om der ikke var meget af den. Da vi igen var hjemme, havde vi været væk godt en time efter en af favoritruterne som ikke just blev grimmere af solskin frem for dis eller overskyet, tværtimod.

10 kommentarer:

Anonym sagde ...

Endnu et par fine puk-billeder!
Og en hyggelig turbeskrivelse.

johanne sagde ...

Tak for en fin og stemningsfuld beskrivelse. Jeg håber, at du gemmer alle dine fine natur-beskrivelser samlet. Når man en dag læser alle dem, du har skrevet igennem et helt år...så er de "guf" for enhver naturelsker.

Anonym sagde ...

Hvor ser der dog pragtfuldt ud der hvor du bor :-)

Zindy sagde ...

Tak Evi fordi der endnu engang var noget, som sagde dig noget fra en af mine utallige ture rundt i lokalområdet, det er altid rart med tilkendegivelser.

Også tak for din positive tilkendegivelse, Johanne, skønt med disse ord. Ja, jeg gemmer det hele, dels for til tider selv at kunne tilbage, dels for at se, om der er en udvikling på et år, om jeg forandrer mig undervejs eller står stille mht fornyelser.

Bambi72 - velkommen til, rart at se, du lige kom forbi. Også tak for dine ord. Jeg synes selv, her i området findes mange kønne steder, som jeg gerne vil vise omgivelserne, kan ligesom bedre se det efter, jeg er begyndt at gå med mit kamera som ekstra øje.

Anonym sagde ...

Ja kameraet er en god følge-svend.. Og helt normale ting, bliver pludselig set i en anden vinkel :-)

puk2 sagde ...

-Ja bambi72, fuldtræffer, det lader til, du selv kender til den fornemmelse, man går til tider som turist i eget område for at få øje på nye vinkler.

Anonym sagde ...

Kære Puk
Prøv lige at se på dine to kommentarer her ovenover. Det er da mystisk, at du har to forskellige profilbilleder på her. Det ene fører til din profil med bloggen på og den anden til den, som du kalder den gamle, som ikke virkede, hvor der ikke står nogen blog på.
Jeg spekulerer på om du har skrevet kommentarerne fra hver sit medie altså f.ex.fra en pc og en mobil. Det kunne måske være noget med at der på den ene lå en cookie, som henførte til den gamle og på den anden en anden cookie, som henførte til den nye.
Det er ikke fordi det generer mig, men jeg ville gerne hjælpe med at finde en løsning, så du kan lægge det rigtige link, når du kommenterer hos andre. Det kunne evt. også være, at du havde begge cookies liggende på pc én, men at din computer tilfældigt valgte, hvilken som blev brugt. Jeg har ikke så meget forstand på det, men jeg vil så gerne lære noget mere om alt det pc-sjov og de der cookies og hvornår det er en god ide at slette dem eller beholde dem.

Zindy sagde ...

Kære Evi, jeg har selv lagt mærke til det der med billederne, uden helt at kunne gennemskue, hvad jeg kan gøre for at rette det. Ved bare, jeg til tider roder rundt uden endnu at ha fundet en løsning. Jeg ved bare, jeg ikke altid er i stand til at efterlade link, som folk kan finde mig på, men må efterlade blogadr ved samme lejlighed.
Jeg husker, jeg ved den gamle blog, som ikke virkede, brugte jeg til tider mobilen, når jeg lagde tekster ind samt billeder, mobilen har jeg forsøgt at slette alt fra, da denne her blog kom op at stå, så mobilen ikke var i vejen.
Jeg kan heller ikke gennemskue, om der er rester på pc fra mobil, så pc's styresystem selv vælger. Jeg forsøger selv, da jeg også selv er interesseret i at lære noget om det her, men er endnu ikke kommet til noget resultat, så jeg er kun glad, hvis der kommer en løsning, så jeg uden problemer kan efterlade link hos andre, når jeg kommenterer. Kærlig hilsen Puk

Anonym sagde ...

Ja jeg roder også bare rundt og nogle gange finder jeg tilfældigt ud af noget, men tit så har jeg glemt hvordan jeg kom frem til det og så kan jeg begynde forfra. Det er møgirriterende og tidskrævende. Lige det her problem kan jeg heller ikke finde løsningen på, selvom jeg har prøvet at tænke mig frem til en sammenhæng.
Er der ikke noget med at Nina ved en masse om computere og underviser i det? Måske du kunne spørge hende om råd.
Havde du forresten billedet af det ovenstående store træ nederst på din første blog? Jeg kan huske, at du havde et meget flot billede der nederst på bloggen, men jeg har ikke kunnet finde det igen.

Zindy sagde ...

Evi, hvor jeg kender til det roden rundt, tilfældigt finder man en løsning, tror, man kan huske det næste gang, problemet opstår, men øh, Puk kan ikke finde det i den personlige hukommelse og derefter på den igen, og - som du skriver - det tager meget tid.
Jo, Nina skulle vide en masse om computere - har hendes mailadr og har i glimt haft oppe at vende at spørge hende på et tidspunkt, om hun evt har en løsning.
På min første blog havde jeg det der træ inde, du henviser til, da jeg prøvede at slette bloggen, huskede jeg at kopiere billedet til computerens billedalbum - til senere brug, da jeg selv godt kan lide billedet.


FORÅR 2007
Powered By Blogger