lørdag den 1. marts 2008

GÅTUR

En af dagene, hvor det blæste, gik jeg i det åbne terræn grundet sikkerheden, var bange for grene, som blæste ned og træer, der skulle vælte. Kom forbi dette hus, som jeg synes virker så idyllisk som det ligger der med den grønne plæne i forgrunden. Træet i midten er et kastanietræ, som faktisk er flot når det står med de hvide "frø" der om foråret. For år tilbage var huset skagengult, indvendig med mange små rum, nu er der kun ydermuren tilbage, det indvendige raget ned og bygget op igen med færre rum.
Videre på min færden kom jeg forbi dette syn, som jeg også har set utallige gange i mit liv, kønt på alle årstider. Gennem lang tid gik der heste på marken, de er nu kommet et andet sted hen grundet ejerskifte, det er lige ved, jeg er ved at savne hestene, da det var så hyggeligt, når de stilfærdigt luntede rundt der på marken, ofte kom de hen til hegnet ved skovvejen, når man kom luntende, var selskabsdyr, som ville noget. Hunden skulle - i snoren - lige hen og snuse til hestene, det var gengældt. De første gange var hunden bange for de store dyr, hvilket efterhånden gik over, det var sjovt at se hest og hund snuse til hinanden.

3 kommentarer:

johanne sagde ...

På sådan en stormende dag som i dag, var det da fornuftigt at holde sig i åbent terræn. Jeg synes, det er utroligt, du i det hele taget har kunnet holde benene på jorden. Her kneb det.

puk2 sagde ...

Johanne, det var også lettere sagt end gjort at gå her, til tider føltes det som om, jeg var på vej til at lette og flyve væk, jeg ser, du havde det samme problem hos dig - da du lige skulle ud og blæses igennem. Nød det ligesom mere, da jeg kom retur og var godt blæst igennem, selv om det var lidt besværligt i dag.

puk2 sagde ...

Johanne, det var også lettere sagt end gjort at gå her, til tider føltes det som om, jeg var på vej til at lette og flyve væk, jeg ser, du havde det samme problem hos dig - da du lige skulle ud og blæses igennem. Nød det ligesom mere, da jeg kom retur og var godt blæst igennem, selv om det var lidt besværligt i dag.


FORÅR 2007
Powered By Blogger