søndag den 30. marts 2008

GÅTUR

Der blev dog tid til vores sædvanlige luftetur, igår først hen sidst på eftermiddagen, da der også havde været projekter for udenfor matriklen.
En af de ting, jeg havde øje for under gåturen igår, var sollysets spil i skovbunden, dog her mest en af de store myretuer på strækningen. Tuen er dog ikke så let at få øje på her som hvis man står dernede.
Her er det primært solen, som lyser op på skovbunden, jeg lige fik øje på. I det område her kom der ny ejer til for forholdsvis kort tid siden, og han fik ryddet gevaldigt op i hans skovområde, hvilket faktisk også var tiltrængt, området var ved at virke noget forsømt, og en del af de udgåede træer blev fjernet sammen med nogle af vildskuddene, så de resterende træer kunne få mere lys og næring, og nu er det blevet skønnere at gå på stier og veje i området, fordi der er lagt tid, penge og energi i at få noget gjort...

6 kommentarer:

Bambi72 sagde ...

Ja det er rart at der er gjort noget for at skoven kan være skoven....
Og lyset der spiller i en skov er helt fantastisk :-D

Zindy sagde ...

bambi - Jeg nyder, når jeg går i en velholdt skov, så de blivende træer får mere næring, forsøger selv det samme i mit eget område, hvor jeg har mit fyr at stoppe affaldet mm i, så der er der 2 fluer med ét smæk.
Lysets spil, som kan være smukt, kommer også - i min logik - mere til sin ret, hvis der er rimelig ryddeligt.

Helle K. sagde ...

Lys og skygge er dejlige motiver :)

Anonym sagde ...

flotte skovbilleder :-) Hvor er din hund altså dejlig - hun ligger fint der i skovbunden og følger med.

Conny sagde ...

Dejlig at høre at der er nogle der passer deres skovområderder,for der ligger ellers mange forsømte skoveområder De meget smukke dine billerder med skyggerne

Zindy sagde ...

Helle K - så er vi to, der kan lide dette spil lys-skygge.

anette b - tak. Hunden plejer tit at lægge sig og se sig tålmodigt omkring, når jeg står med mit kamera, ser sjovt ud til tider.

kom så igang/Conny. Også tak for din kompliment mht billeder. Jeg nyder extra meget at gå i det område der, netop fordi det nu er i orden mht passelse, andre områder af skoven trænger meget, en fryd - også for mig at gå i områder, der bliver vedligeholdt.


FORÅR 2007
Powered By Blogger