torsdag den 27. marts 2008

OMVEJ FORTSÆTTELSE

Der er nu tid til de sidste billeder fra min mindre omvej igår efter aftensringningen, stedet, som jeg er vild med grundet den alsidighed, der er i området.
I bygningen her kan man i sommerhalvåret i den ene ende købe bla røgede ål, i den anden (den venstre) is, sodavand kaffe mm. Byens - som jeg kender til - 3. sted, hvor man kan købe is, husker i hvert fald 2 steder mere førend det rykkede ned på havnen.
Ja, det her ligner lidt det forrige billede, men der var gang i zoom funktionen, hvilket kan give et noget andet perspektiv.
Mange af fiskerne, som er i området, husker jeg helt tilbage til barndommen, hvor flere af dem dog var helt unge mennesker, som bla var med familiemedlemmer dernede for at tage ud på fjorden med deres ruser mm. Kommer igen til at tænke på dengang i min tidligste barndom, hvor der var en, som sejlede i fast rutefart til Mariager og tilbage igen, Færgen blev den kaldt, og blev ført af en, som nu ligger på min arbejdsplads.

6 kommentarer:

Helle K. sagde ...

Det er sjovt med historier med kendt fortid... vi har et maleri malet af "færgemanden" :)

puk2 sagde ...

helle k - Det er da sjovt, også når du kommenterer, fordi du er kendt her omkring via håndværkeren. Der har I lige noget, jeg ikke har, kan ikke huske, jeg har set noget, han har malet. Færgemanden husker jeg som Bøje og går jævnligt forbi hans gravsted. Er navnet ikke korrekt?

Conny sagde ...

Der er smuk omkring Mariager, der har vi kørt mange turer min mand og jeg.Tuerne ænde på torvet i Mariager, vi skulle lige have landes bedste is.

Zindy sagde ...

Kom så igang/Conny - Sjovt, du også er kendt i området - som turist. Egnen er smuk - som nede hos dig, hvor jeg også en sjælden gang er kommet. Kender godt isen man kan købe på torvet i Mariager, den er ikke til at stå for.

Helle K. sagde ...

Jo det er korrekt. Der står BJ på maleriet, jeg tror, han hed Jensen til efternavn.

Jeg har også spist mange is på torvet i Mariager :)

Zindy sagde ...

Helle K - Tak for dit svar. Nu er jeg næsten 100% sikker på, jeg jævnligt går forbi hans gravsted, som ligger i nordvestlig hjørne af kirkegården, på et større gravsted, synes det er en mindre sten, hvor der står Bøje Jensen, der har i glimt været en klokke, der har ringet, når jeg har stoppet op ved gravstedet.

Sjovt, du også kender isen i Mariager, men på den anden side er der heller ikke overvældende langt for jer, når I skal luftes, at tage derover på sydsiden af fjorden.


FORÅR 2007
Powered By Blogger