søndag den 27. april 2008

ANLÆG IGEN

Da jeg i forgårs var færdig med at studere rådyr, skulle jeg igen en tur hen i anlægget, da jeg forrige gang ikke var inde i huset, som har borde og bænke, der er til fri afbenyttelse for dem, der kommer forbi.
Da jeg sad derinde, gled øjnene rundt - og stoppede bla op ved det hus til højre i billedet. Af gode grunde set fra bagsiden. Denne bygning indeholdt for en del år siden købmandsforretning, byens sidste, som jeg husker. Blev lukket da jeg var ca 8 år. Udenfor var der benzintank.
Nu er der smed, og stort set ikke andet. En smule liv i byens forsamlingshus, som er privatejet, hvor ejeren bor i lejlighed ovenover.
Soppehjørnet i byens anlæg, der var hunden lige henne, der skulle lidt væskeindtagelse til, inden vi drog videre på vores tur, hvor vi gik ned i skoven...

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja der skal vædske til i varmen ;) Dejlig tur ser det ud til.

Bambi72 sagde ...

For pokker hvor jeg savner skoven lige nu...

Zindy sagde ...

anette - Det, jeg nød mest ved turen, var alsidigheden, noget lignende er nok under opsejling, da der skal ske noget.

bambi - en skam, du bor så langt væk, samt du pt døjer, ellers var du "slæbt" med derned, da jeg vil nyde selskab samt jeg er overbevist om, vi har ca samme kemi...

Anonym sagde ...

Man bliver helt trist når man kommer til at tænke på forretningslivets udøden, i de små samfund. :-(

Zindy sagde ...

gemalen - det var faktisk det, jeg i et glimt blev den anden dag, trist over, det er blevet sådan, at de små samfund dør ud, og man skal afsted pr bil, bus el. lignende for bla at handle ind. Der bliver stille herude, og man kan bruge udtrykket "Der var engang" mht liv.

Conny sagde ...

Det er syn, at livet helt går i stå i de små landsbyer og den lile købmand forsvinder,men vi jo nok selv skyld i, da vi tager til store byer,for gøre vores indkøb.

puk2 sagde ...

Conny - jeg har i glimt haft den samme tanke, vi er tilbøjelige til at handle ind i lavprisvarehusene - og livet i de små samfund forsvinder lidt efter lidt, til sidst intet liv, ihvert fald meget minimalt. Det er faktisk synd, for jeg har indtryk af, folk førhen kendte hinanden bedre, da de mødtes ved den lokale købmand.


FORÅR 2007
Powered By Blogger