søndag den 9. september 2007

Tanker/tilbageblik


Weekenden er nu ved at gå på hæld, har været ude en del af tiden for ligesom at nyde det pragtfulde sensommervejr, bla ved at læse dagens nyheder, skufle og rive min gårdsplads, tiltrængt, kunne se, hvor langt, jeg kom.
Indsatte billede er fra en af mine utallige vandringer i den nærliggende skov, som kun ligger ca 100 m væk. Der er utrolig mange flotte strækninger, hvis man ellers har øje for det, når man færdes ude.
Bor ikke langt fra Mariager fjord, ca 20 min gang, hjemmefra ka jeg se lys fra byerne Mariager og Assens efter mørkets frembrud, et flot syn med skoven som mellemled og den mørke himmel i baggrunden.
I dag da jeg vandrede rundt, dog ude i åbent terræn, kom jeg til at tænke tilbage påny. Tilbage i ca 1980 var naboens dengang ca 17 årige søn i fuld gang med et projekt nede i hans fars del af skoven. I nærheden af pletten, som jeg omtalte i sidste indslag, fandt han ud af, der skulle anlægges en lille dam, han gik i gang med at grave en rende, lægge rør fra en bæk i nærheden, til sidst fik han lavet en bænk og puttet krebs i dammen. Bænken er væk forlængst væk, rådnet op. Dengang var dammen omkranset af gran på alle sider, nu er der åbent til den ene side, fra januarstormen 2005. I det område, hvor grannerne var, er der nu vokset hindbærkrat op.
Sådan er der lige så stille sket forandringer rundt omkring i området, noget ser man med det samme, andet kommer lige så stille.

Ingen kommentarer:


FORÅR 2007
Powered By Blogger