fredag den 19. oktober 2007

"BONDEGÅRDSFERIE"


Endelig ved at være ro i lejren. På gulvet ved mine fødder ligger der 2 stk sorte hunde lige så lange de er, totalt afslappede. Det tog ligesom lidt tid, inden de fik markeret, sonderet terræn. Da jeg blev ene med dem, måtte jeg lige ud på gårdspladsen, hvor der var lidt mere plads til at få disse 2 næsen ens hunde at se på, til at falde til ro.
Lige før, jeg satte mig her ved tastaturet, var jeg lige ude ved fyret, og hvem fulgte mig som to sorte, trofaste skygger? Helt rørende, det syn. De satte sig pænt på hver sin side af mig i bryggerset, mens jeg kom pinde på fyret, fulgte mig trofast tilbage som skygger og lå sig ned. Gæsten accepterer - ser det ud til - både opholdssted og midlertidig madmor, selv om det er første gang, hun er her, min egen hund har også accepteret det, men det er heller ikke første gang, der er hund i pleje her i hendes tid. Moderen har til tider været her, når det har været nødvendigt, schæfermoderen, som passede på mig, som jeg også er overbevist om, at nuværende gæst gør, hvis det bliver nødvendigt. Hun larmer meget og er - hvis nødvendigt - let at få til at gå i forsvar over for mig. Behøver ikke just at låse døren, der er i høj grad vagthund på adressen lige nu og her, næsten modsat min egen som kun lige og næsten ville slikke en indbrudstyv og logre med halen, så godmodig er hun.
Godnat til jer derude, sov godt og drøm sødt, det vil jeg forsøge at gøre...

Ingen kommentarer:


FORÅR 2007
Powered By Blogger