onsdag den 17. oktober 2007

DEN RIGTIGE VEJ

Ok,pt har jeg et problem med at uploade billeder til bloggen, så det bliver udelukkende tekst.
Der har også været aktiviteter siden sidst, jeg skrev, hvilket vist ikke kan undre de, som har fulgt mig jævnligt. Var ude på en af de kortere gåture med hunden. Havde en bold med som en modvægt, turen var på godt ½ time, ca 40 min samt den korte først på dagen.
Fik det sidste træ kløvet, jeg havde i rimelig afstand fra kløveren, men der før havde jeg en slags skjult kamera. Inde i garagen foran bilen havde jeg en tyk træklods, som lige skulle en tur på kløveren. For at kunne bugsere den ud, var jeg nødt til at dele den i 2 med motorsaven, ellers var den for tung. Ok, saven blev hentet og gik ombord i klodsen, kom ikke ret langt ind med savklingen, førend saven satte sig ubehjælpelig fast. Kan ikke give en forklaring på, hvordan jeg bar mig ad, det skete bare. Nå, fik fundet hammer og kiler, saven skulle fri, NU! Fik moslet kilen ned, men kunne se, den sad forkert, var i gang med at få kilen ud, da jægeren ankom som en frelsende engel. Mig ud for at høre, om han lige havde en idé til at få kilen ud, det havde han, han fik også banket den ned, så sav kunne komme ud, ligeledes fik han kilen ud, godt gået!
Nå, senere kom en fra omgangskredsen, han havde lovet at hjælpe mig med at få min vogn gjort ædru igen, han kørte mit træ over til kløver, hvor det blev smidt af. Dernæst hjalp han mig med at få væltet endnu 2 træer, så der igen er noget at gå i gang med på marken, det er stadigvæk ikke foreløbig, jeg bliver arbejdsløs, selv om jeg lige nu og her går hjemme. Når jeg engang bliver færdig, har jeg træ til lang, lang tid, hvilket heller ikke gør noget, ham, som hjælper mig med at køre træ til huse, får til tider et læs træ, da han i dagligdagen bruger samme fremgangsmåde som mig mht fyring.
Nu er der fyraften, hunden har lige haft et kådt anfald, der skulle lige leges, dernæst kæletid, nu ligger hun på sin favoritplads i bryggers.
Nu er der fodbold på tv2, som jeg dog ikke ser, ikke lige min favoritsport. Synes ikke det er sjovt at se - tilsammen 22 mennesker - jagte en bold, når de får den, vil de ikke have den alligevel, men sparker den væk igen.. Ok, smag og behag er forskellig. Jeg vil hellere se en håndbold kamp.

Ha det godt derude...

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ser du ikke fodbold?? Der bliver godtnok også lavet flere mål i håndbold, men kampen i aften var spændende. DK spillede ikke fremragende, men vandt da med 3 - 1.
Du har godtnok noget arbejde med det træ, godt med nogle hjælpere ind imellem, når skidtet ikke lige vil, som du vil! God arbejdslyst.

Zindy sagde ...

Hovedgrunden til, jeg ikke ser meget fodbold hænger sikkert sammen med, jeg synes, der ligesom sker for lidt, følger det mest lige til sidst, eller nogen gange undervejs som i aften, hvor DK er med, kan til tider blive grebet, men det er dog mest i håndbold, hvor jeg ligesom synes, der sker noget mere, holdene der skifter mere, flere mål.
Tak for dine ønsker mht træ, det går lige så stille den rigtige vej, og sætter også meget pris på mine hjælpere, når skidtet driller, hjælperne er guld værd, mest i starten, hvor jeg også døjede noget med bla at skifte kæder på saven, når det var nødvendigt, nu har jeg med hjælperes hjælp lært at håndtere saven. Der er der ikke meget som driller længere. God nat til dig anonym og sov godt og drøm sødt.


FORÅR 2007
Powered By Blogger