torsdag den 25. oktober 2007

STILHED

Aftenens ro har sænket sig over hjemmet. Bag mig sover hunden sødeligt, her er stille, kan næsten høre den berømte knappenål falde til jorden. Dagens gøremål overstået, snart klar til at gå i seng, har været ude det meste af dagen, dels fjernet ukrudt, dels fået ganske lidt kløvet. Samt gået med hunden og fået en smule læst.

Tirsdag, 13.11 er der folketingsvalg, blev udskrevet i går, valg på programmet i tv aviserne, som var udvidet. Partierne er - som tidligere gange - i sving med at slå et slag for netop dem. Et eller andet sted tror jeg, de fleste vælgere alligevel sætter deres kryds der, hvor de plejer...

8 kommentarer:

Yehudi sagde ...

Great pictures on your blog...just wish I could read Danish! G-d bless you and your family!

Zindy sagde ...

Thank you very much if you come back Also god luch to yuo

Anonym sagde ...

Nu er det snart slut med, at ukrudtet vokser. I Weekenden skifter vi til "vintertid", og det ser også ud til at solen holder en pause.
Rigtig god weekend til dig.

Anonym sagde ...

Jeg tvivler også på, at al den valg-aktivitet ændrer på ret mange stemmer og det er jo frygtelig mange penge, som bliver brugt på det. Jeg synes det er irriterende sådan som medierne går helt i selvsving og jeg er bange for, at mange af de rigtig vigtige ting bliver overset i kampen for at bringe en "god" historie og promovere journalisterne selv.

Jeg må sige, du har virkelig haft travlt her på bloggen og den ser rigtig fin ud. Jeg kigger jævnligt ind, men når ikke altid at kommentere. Din beretning om dine forældre rørte mig dybt og også Ninas.
Det her blogliv åbner op for mange betroelser om nogle af de svære ting ved livet og det er altid gribende at få indblik i andre bloggeres bekymringer og sorger og dejligt også at få lov at dele glæderne.
Din glæde ved naturen er rar at læse om og billederne er fine, men ikke et "must" for hvert indlæg. Fortsæt bare med at skrive om det, som optager dig. Det er det som gør det levende, for mig som læser.

ps. hvad har du gjort af kameraet?

Kærlig hilsen Evi

Nina sagde ...

Ja, så skal vi igennem hele det mediecirkus igen! Det får nu ikke mig til at skifte særligt meget. Hvis jeg skal skifte, så er det i forhold ti det, jeg vil opnå med min stemme, og det har hverken medier eller politikeres spinndoctorer særlig meget indflydelse på!

Zindy sagde ...

Anonym,ja nu går det den vej, hvor vi kan holde ferie mht ukrudtet, det er lidt med vemod, jeg er ikke lige så vild med denne her overgang, heller ikke her denne lørdag, hvor vi som sådan har en time mere i døgnet, havemøbler mv skal ind, foretrækker modsatte vej. Også god weekend til dig.

Evi, vi er faktisk enige, jeg synes, det virker spild af penge og tid, der bliver brugt så meget på det her, jeg følger det pligtskyldigt den første aften max hvorefter jeg for det meste slukker, har lidt den samme tanke; hvem bliver glemt, bange for, det ofte er de svageste.
Tak for dine ord ang min blog, det er rart med både ros og ris, det er lidt en balancegang at skrive,også om det negative, da det bliver læst af offentligheden, alle kan gå ind. Har valgt lidt en blanding, det allermest personlige holder jeg dog væk, selv om det ikke gør noget, folk kan se, jeg er et menneske på godt og ondt. Nina satte mig i gang med mine forældre, hun skrev i sin blog (nu vender hun ryggen til igen) vist den 17.10, som er meget personligt.
Mit kamera er pt til reperation under garantien, det ville ikke noget som helst og måtte have noget gjort.God weekend til dig. kærlig hilsen Puk

Nina, tænkte på det samme tidligere på aftenen i dag mht at flytte min stemme; det er ikke medierne, som får den flyttet, hvis jeg rykker nogen steder. Det, jeg har oppe i mine overvejelser fra tidspunktet, der bliver udskrevet valg til jeg går ind i stemmeboksen,er, hvad partierne gør i dagligdagen, om de dér overholder deres løfter. Synes nogen gange, de - som nu - lover ting, de ikke kan overholde, når det igen bliver dagligdag.God weekend til dig.

Lizelotte sagde ...

Demokratiet er det dyrebareste vi har. Jeg synes det er en farlig tankegang at sige "det er bare spild af penge" - for hvad er alternativet? Et militærdiktatur, eller et religiøst diktatur?

Vi skal sætte pris på at vi har det. Og så er det jo en god ide at følge med i politik løbende, så man får en god politisk grundkost, og ikke må nøjes med valgflæsket...

Zindy sagde ...

Lizelotte, jeg kan godt følge dig i tankegangen, vi er nødt til at have nogen til at styre landet for at få det til at hænge sammen, det er bare somme tider, jeg synes, det løber lidt løbsk under optakten til valget. Det er mere det, jeg mener med "spild af penge." Det er ok partierne står frem og fortæller om det, de står for, da jeg ikke tror, det er alle, som følger politikken i dagligdagen. Og for mig er det dagligdagen, som tæller, ikke så meget optakten op til valget.


FORÅR 2007
Powered By Blogger