torsdag den 29. november 2007

RUTINER

Freden har nu sænket sig over det lille hjem med fyrfadslys tændt rundt omkring i stuen. Hunden har lige haft et kådt legeanfald, der er nu ro over feltet påny.
Tiden bare går derud af med lynets hast, den ene dag næsten hurtigere end den anden. De daglige rutiner "kører på skinner", der har været præg af en smule effektivitet. Ud over de sædvanlige gøremål som at holde "skidtet fra dørene" holde almindelig orden, så her i det mindste er til at være, er der bl. a. gået tur med hunden, hvilket vist ikke længere kan undre nogen.
Derudover har jeg haft gang i savværket, hvor der skete et ryk mere, nu er det endelig til at se, der sker noget inde omkring saven, en overgang syntes jeg, det gik så uendelig langsomt, der skete ligesom ingenting.
Der har igen været gang i projekt oprydning, jeg lider nu engang til en vis grad af hamstrings mani, selv om det dog et eller andet sted er blevet bedre siden, jeg var helt ung. Der er blevet fundet lidt mere, som skal til en genbrugsbutik, da det er en skam bare at lade det gå til forbrændingen. Vil hellere, at andre evt kan få glæde af tingene. Endnu kan jeg sagtens have mere i bagagerummet, jeg kører i bil med gule plader og har af den grund god plads i bagagerummet. Om jeg får samlet nok sammen i denne omgang til, det bliver fuldt, eller jeg pludselig taber gnisten mht oprydning - eller jeg pludselig bare skal af sted - NU med det, jeg har, vil fremtiden vise. Begge dele kan ske, har jeg efterhånden lært, pludselig skal det væk fra adressen, og det kan ikke gå hurtigt nok, det frasorterede kommer i bil og afsted.
I genbrugsbutikken, hvilket de sidste gange har været Frelsens Hær, har jeg set efter bøger, jeg kan tage med retur, da jeg vist er det, man kan kalde håbløs bogsamler, jeg læser stadig meget i perioder, hvilket huset bærer præg af, bøgerne trænger der iøvrigt også til at blive ryddet op i på et eller andet tidspunkt. Hvornår mon det bliver. Jeg er selv spændt.









2 kommentarer:

Anonym sagde ...

I dag er der ikke vejr til udendørs gøremål, så det kan være, du finder noget mere, der skal videre til genbrug. Der er godtnok mørkt, blæsende og regnfuld, men vi må være glad for, at det ikke er sne, der kommer ned. I dag skal kalenderlyset tændes og i morgen det første lys i adventskransen, det lyser da altsammen op i denne mørke tid.
God weekend.

Anonym sagde ...

Anonym - vejret er - som du er inde på, ikke så opmuntrende med regn, mørke. Hellere det her end sne trods alt. Har selv fået fundet min adventskrans frem, klar til brug, kalenderlys også klar, hvad det angår, er december en god måned. Jeg har været i aktivitet mht oprydning herinde i formiddag, sidst på formiddagen drog jeg afsted med det, der var, der skulle også gerne være så jeg kunne se ud af bagruden, er nu ved at være klar til mere oprydning til genbrug, tiden går ligesom bedre, når der er noget at rive i. Også god weekend til dig.


FORÅR 2007
Powered By Blogger