torsdag den 20. december 2007

BILLEDER

Billederne i dag er faktisk en fortsættelse af min rute den anden dag med sommerhuset. Da jeg fik mig løsrevet fra sommerhuset, havde jeg truffet den beslutning, jeg ville hen forbi Krebsedammen på hjemvejen, hvor jeg fik taget disse 2 billeder. Dammen lå fredfyldt, idyllisk der i skoven. Der hørtes ikke en lyd, vindstille stort set. Stod bare og beundrede dammen med træerne i baggrunden.
Bag mig, mens jeg stod og betragtede dammen, havde jeg en skråning bag mig, som lå i skygge, kontrasten var stor, foran mig sollyset, bag mig skyggenernes land med åbent landskab på skråningen. Der var det også svært at løsrive sig, men det blev igen nødvendigt at få sig bugseret videre, det blev for køligt. Da jeg gik derfra, skulle hunden lige i dammen, det skal hun altid - næsten, hvilket har været en tradition siden, hun var lille hvalp. Det har altid været en vandhund, og jeg har lært at komme udenfor rækkevidde, når hun kommer op, da der lige skal en rystetur til.
Da jeg endelig kom ud af skoven og var næsten oppe ved ejendommen, så jeg som så ofte før ned mod skoven, hvor dette her syn mødte mig. Det kunne jeg heller ikke stå for, igen faldt jeg i staver, inden jeg fik mig bunket sammen til at lunte det sidste stykke. Da jeg kom ind efter gåturen, erkendte jeg, det dels var mindernes dag, dels dagen, hvor jeg stod og faldt i staver over "ingenting." Jeg trak ligesom på skulderne, da jeg var overbevist om, at andre kender den samme fornemmelse.




7 kommentarer:

Nina sagde ...

Ja, hvem kender ikke det? Dejlige billeder fra en smuk egn og i en kold tid! God og glædelig jul til dig!

Zindy sagde ...

Tak Nina, det glæder mig, du igen kunne bruge billederne til noget. Også glædelig jul dig og din familie.

Anonym sagde ...

Jeg nyder også dine billeder!

Frk. Bibo sagde ...

Det er skønt at falde i staver. Og du har jo skønne omgivelser at gøre det i. Glædelig jul til dig og dine. ;-)

Zindy sagde ...

Tak Evi, endnu engang sætter jeg pris på, at andre kan lide hvad jeg viser fra mine daglige ture. Det gør mig meget glad. Glædelig jul til dig og din familie, hvis du kommer igen inden jul.

Frk. bibo, også tak til dig, jeg kan også godt lide det de dage, jeg til tider falder i staver. Også glædelig jul dig og din familie.

Lizelotte sagde ...

Jeg falder vist tiere i rødvin end jeg falder i staver ;-)

Zindy sagde ...

Lizelotte, vi er heldigvis forskellige, det ville være kedeligt, hvis vi alle var ens, og jeg erkender, jeg også kan falde i rødvin, selv om det vist mest er staverne, jeg falder i.


FORÅR 2007
Powered By Blogger