torsdag den 31. januar 2008

LIDT OPMUNTRING

Her sidst på aftenen synes jeg, at jeg trænger til lidt opmuntring efter denne mørke, regnfulde blæsedag. Gav mig til at se lidt på pc'ens billeder og faldt lige over disse par stykker fra en af mine gåture her i januar. En af de milde dage, hvor det mindede om forår, frem for denne dag, hvor energi, humør har været lidt sløvt. Jeg har erkendt, vejret spiller meget ind på energien, en dag som i dag er det begrænset, hvad der lige sker af aktiviteter, energien kører ligesom på lavt blus, hvilket andre sikkert også kender til. Det er i hvert fald, hvad jeg dækker mig ind under.Det er stort set kun de mest nødvendige ting, der er foretaget. Den daglige gåtur blev ligesom splittet op og taget over flere omgange, skulle alligevel ud, dels fordi jeg trængte til luft, dels skulle hunden lige have lidt mere motion end det, hun får ved at gå rundt med sig selv.
Igår var der ligesom lidt flere aktiviteter på programmet, der var der også lysere i vejret, tørvejr det meste af tiden. Havde bl.a. gang i hammer og kile og var ved at kløve nogle få klodser elm. Der skulle ligesom ske lidt, og da jeg pt ikke har lånt kløver på matriklen, måtte jeg selv i gang, klodserne kom også gennem rundsaven inde i udhuset, og der var nu til godt et par dages forbrug mere, hvilket heller ikke gør noget som helst. Der blev også ryddet lidt op, og er nu snart klar til at tage til genbrug med et læs mere, kan dog endnu ikke se, hvornår jeg får mere gjort ved det, det viser tiden.Det første billede her er mit efterhånden berømte sommerhus, som I snart har set fra alle sider og kanter, jeg kan bare ikke lade det være, når jeg er på de kanter, jeg synes, det er så charmerende i sin enkelhed der i idyllen, huset, som var et helt andet i min barndom, det udhus, som ses i dag, var de sidste år en meget faldefærdig rønde, som ikke var til andet end nedrivning, næsten livsfarlig at bevæge sig ind i, så råddent var det. Og her er kontrasten, som er max 1½ år gammelt. I det tidligere hus havde barndommens nabo, som også dannede skel i mark bl.a. sine fiskeredskaber ala ålruser, nu er der et lille rum til gæster, hvor de kan sove, ud over redskaber.Ja, jeg kan ikke lade være med at sammenligne da jeg har kendt området altid.

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er utroligt så forårsagtigt det ser ud på disse billeder. Jeg synes det ser ud som om, der er grønne blade på træerne og det nye skur lyser da også helt op. Jeg kan godt forstå du vender tilbage til dette sted, for det er et fint motiv og du har rare erindringer derfra.
Du fik mig til at genkalde min far med hans åleruser og hans flittige hænder, når de skulle rengøres. Han var altid travlt optaget, men han elskede det. Jeg kan stadig se ham for mig stå og flå ål, mens han kastede åleskindene omkring sig og nogle landede i trægrenene bagved. Det morede jeg og mine søskende os meget over.

Zindy sagde ...

Evi, jeg er glad for, jeg også kan sætte gang i dine barndomserindringer. Synes det er sjovt, når du indimellem kommer med glimt, som jeg har sat i gang, og det her er jo en parallel til min, det er spændnede at høre om bla dine erindringer i glimt!
Ja, jeg synes også dette billede virker mere om forår frem for en dag i januar, jeg var helt forbløffet, da jeg gik rundt i området den dag, kunne ligesom ikke fatte årstiden, så mildt var vejret, derfor kom billederne op i går, hvor vi havde en af de her triste dage, hvor temmelig sikkert mange af os var lidt lade...

Anonym sagde ...

ja vi trænger til noget mere lys, meget gerne noget sne, som kan pynte og kælkes på. Det er som om det slet ikke er rigtig vinter.Jeg savner virkelig sådan en rigtig frostklar dag, hvor alt er hvidt og smukt.Jeg føler mig også temmelig energiforladt.
Det er dejligt at vi kan dele vore minder.

Zindy sagde ...

Evi, det lader til, vi på mange måder har den samme tankegang, hvilket jeg faktisk nyder - ikke fordi folk ikke må yde modstand, det er lige så ok. Men nogen gange er der også brug for, man ikke behøver forklare så meget, læseren ved, hvad der menes. Især sådan en dag som i dag, pt mens jeg lige gik ind for at tjekke, regner det igen-igen, energien mangler ligesom lidt, jeg mangler også lysere vejr frem for det her regnen. Nyder at gå ind i bloggeriet en sådan dag, synes det er rart, bla her, bla du - ud over mig selv - har glæde af de minder, der kan dukke frem, da du skrev tidligere på dagen om din fars ål, så jeg pludselig far og daværende nabo ved dette sommerhus med samme beskæftigelse, reparere ruser mv, sjovt, hvad det kan trække med.

Nina sagde ...

Dejlige ture, dejlige billeder, Puk. Jeg forstår, du er glad for det hus - det er jo lige sådan her med vores paradis i nordvest!

Zindy sagde ...

Tak, Nina, for dine ord, der varmer og gør mig glad! Rart, andre end mig selv får noget ud af det her - og VELKOMMEN tilbage i blogland i det omfang, du har overskud til!


FORÅR 2007
Powered By Blogger