søndag den 20. januar 2008

PROJEKT

Har en periode, hvor der sker projekter. Jeg har været mere væk fra matriklen med mellemrum end jeg plejer, men når jeg er hjemme, skal der ske noget. Der er ved at komme styr på mine reolsektioner. Under tømningen fandt jeg bl. a. disse 2 krus, som jeg i tidernes morgen malede i porcelænsmaling, som jeg nogle år gik til i ungdomsskolen. Krusene kommer nu frem en tid igen til ære og værdighed. Gennem disse år blev der malet en del, hvor det meste dog er pakket ned i kasser. Der er skiftet lidt med, hvad jeg har haft fremme gennem årene, nu er det altså pt disse krus, som jeg næsten kan fejre sølvbryllup med.
Nå, det var projektet. Disse reolsektioner skulle tømmes, flyttes rundt med på bedste flyttemand Olsen maner. Der skulle ryddes op i dem, og de skulle ved samme lejlighed have en omgang teaktræsolie, hvilket de lige har fået her. Dengang, billedet blev taget, kunne det nemt lugtes, hvad jeg havde været i gang med, nu er det heldigvis ved at forsvinde.
Her er jeg så ved at få ryddet lidt på plads igen, endnu mangler jeg en del, inden jeg kan sige, jeg er færdig med at få ryddet på plads, der ser stadig halvsjovt ud i rummet med reolen, men det går lige så stille den rigtige vej med oprydningen. Jeg har efterhånden lært, at hvis det er sådanne projekter, som til tider skal ske her på matriklen, skal det helst være i vinterhalvåret, hvor der ikke er så mange udendørs aktiviteter, om sommeren bliver det ikke til så meget. Når jeg er færdig med reolerne, kan det godt være, jeg klør på noget mere, endnu ved jeg dog ikke, hvad det bliver. Det finder jeg ud af til den tid, hvis det sker mere i denne omgang...

4 kommentarer:

Lizelotte sagde ...

Hvor har du været flittig, Puk!

Zindy sagde ...

Der skulle ligesom ske noget, Lizelotte, og der trænge til at blive ryddet op i reolerne.

Anonym sagde ...

Det er fine krus du har malet.

Zindy sagde ...

Tak Evi. Jeg husker stoltheden dengang, de kom tilbage fra brænding, og jeg kunne tage dem med hjem, de stod længe til pynt på mit værelse.


FORÅR 2007
Powered By Blogger