søndag den 10. februar 2008

DIVERSE

Denne sødag har jeg hørt om, at solen skulle skinne over lille Danmark. Her påmatriklen og omegnen skulle vi have fat i vejviseren for at finde den. Eller de gule sider på nettet eller noget helt tredie. Den nåede aldrig helt igennem, hvilket kan ses her på billederne. Der har istedet for solskin været overskyet, smådiset og råkoldt, det har ikke været så opmuntrende, det gør noget.
Alligevel skete der noget aktivt lidt af tiden, da jeg gik ud til mit savværk i udhuset for at tage et ryk mere der, der kunne godt foretages ting udendørs alligevel. Påskeliljeløgene har ikke gemt sig, og i et hjørne, hvor der er meget læ, står et enkelt løg med knop, hvilket er helt utroligt her i første halvdel af februar måned, er lige ved at få den tanke, naturen er årstidsforvirret...

4 kommentarer:

johanne sagde ...

Ja - jeg synes nu også, at både vi og naturen er lidt årstidsforvirret lige nu. Det er da herligt...men sæt nu her kommer flere uger med gråvejr og frost...så bliver vi endnu mere utilfredse, end vi havde været i forvejen! Nå - men vi skal jo nok bare nyde det, de dage foråret er her. Utroligt med de påskelilje-løg.
Jeg hørte godt i vejrudsigten på TV, at der ikke havde været Sol hos dig, og jeg sendte dig en venlig tanke. Jeg håber, du så får Solen at se mere en anden dag.

Zindy sagde ...

Tak Johanne om ønsker for mere sol en anden dag.
Selv om både vi mennesker og naturen er årstidsforvirrede, og vi her omkring ikke har haft sol i dag, har jeg alligevel nydt vejret. Selv om der var lidt råkoldt, var der - årstiden taget i betragtning - meget mildt, hvilket jeg nød, det er, som du skriver, med at nyde det milde vejr, vi har pt, det er langt fra en selvfølge. Nu er det med lethed til at færdes rundt omkring, hvilket jeg også i høj grad nød, da jeg var ude på min daglige vandring med mit sorte pelsdyr, hvor jeg som ofte før nød synet af 2 rådyr.
Vi er nok i mange situationer ikke lette at gøre tilfredse, hvad vejret angår, det er med at prøve på at nyde det vejr, vi har pt og få det bedste ud af det. Jeg tror også, vi bliver endnu mere utilfredse, hvis vi fik langvarig frost, alt for koldt vejr. Et langt stykke har jeg efterhånden lært at tage vejret som det kommer, klæde mig på efter det, hvis jeg vil ud og ellers se efter små ting ude i naturen, selv om jeg dog også godt kan mærke, energien er lavere de dage, der er gråvejr, hvilket de fleste af os vist kender til.

Anonym sagde ...

På trods af manglen på sol har du fået taget et par fine billeder. Dem kan jeg rigtig godt lide!

Zindy sagde ...

Tak, Evi, jeg forsøgte at trække med at tage billeder, da jeg håbede på, solen kunne komme bare lidt frem blandt skyerne, hvilket endelig lykkedes her - sidst på dagen.


FORÅR 2007
Powered By Blogger