torsdag den 20. marts 2008

HESTEN

Igår var jeg væk fra matriklen det meste af dagen, forskellige steder, sidste sted var samme matrikel som i forgårs, hvor denne hest befinder sig, her er den dog længere væk end det ser ud til, da jeg brugte zoomknappen på kameraet, jeg er ikke så tryg ved heste, det gør noget, uanset, hvor godmodige, rolige og sindige, de virker. Jeg vil allerhelst have en skærmende snor eller noget andet mellem dyret og jeg. Hvis ikke, det kan lade sig gøre, er det accepteret, jeg kommer, trods alt, som den fremmede og må indrette mig, hesten bor på adresssen. Dyret skal dog helst holde afstand, det har jeg det klart bedst med.

Igår var der lige tilsammen 6 ben, som bogstavelig talt blev trængt op i en krog. (Hunden og jeg.) Vi var i indhegningen, hvor hunden stod bundet, oprindeligt på den anden side, men var hoppet over, da hun kan hoppe meget højt. Hesten har god plads og tog sig tilsyneladende ikke af gæsterne, vi kunne sagtens være der. Dyret - kan jeg godt se, når der er afstand - er meget godmodig og kæle. Bare den lige holder sig væk, holder afstand. På et tidspunkt skulle hesten lige hen og snuse til det sorte pelsdyr, nysgerrigheden kom frem, hvilket jeg først så, da der stod en bange hund trængt op i en krog og ikke kunne komme nogen steder.

Gode råd var dyre, ejeren stod med ryggen til og havde et maskineri i gang og havde ikke observeret noget, så Puk måtte selv hen til sin hund, kendte betingelserne, hesten SKULLE være der, vi måtte, hvis vi kunne indrette os efter forholdene. Der var lige plads nok til, jeg kunne komme hen til min bange hund og få fat i snoren, og jeg stod der temmelig rådvild, hvad nu, hvordan kom vi lige derfra ved egen hjælp, blev lige så nervøs som hunden, da jeg udelukkende så det store, gule dyr, vi ikke bare lige kunne komme forbi.

Ejeren havde åbenbart sanset noget ud af en øjenkrog, for han kom sindigt og fjernede "vilddyret", så vi kunne komme væk, hesten blev lukket i stalden, med det argument, den nu havde været ude længe nok, havde et glimt af dårlig samvittighed overfor hesten, fordi jeg ikke kunne kontrollere min nervøsitet, jeg VAR jo den fremmede, som skulle indrette mig efter forholdene. Bagefter, da jeg en overgang stod alene kom der en reaktion, stod og rystede ukontrolleret en tid, inden jeg fik slået koldt vand i blodet, sikke en kylling, jeg er...

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja, det må du være!

Anonym sagde ...

De kan altså også være skræmmende engang imellem de hest...
Og hvis man ikek bryder sig om dem i forvejen, så kan de virke endnu mere skræmmende...
Godt ejeren så jer og fik fat i hensten, så I kunne komme ud...

Rimkogeren sagde ...

Du er altså ikke en "KLAPLIGEHESTEN" pige. Jeg har det på samme måde med løver!

Zindy sagde ...

bambi72 - hestene kan i hvert fald virke skræmmende på mig, hvilket jeg tror hænger sammen med, jeg som stor pige blev kastet af en hest, som havde ry for at være MEGET tålmodig og godmodig, flere var forbløffede af de, som så, jeg blev smidt af, var udsat for det, for jeg havde ikke gjort noget uovervejet efter meldingerne dengang, glad for, ejeren igår fangede situationen og fik os reddet for den - trods alt - godmodige hest.

Rimkoger - velkommen forbi og tak for din kommentar. Nej, jeg er langtfra "KLAPLIGEHESTEN" pige. Jeg kan godt forstå, du har det på samme måde med løver, der vil jeg også stejle, være en kylling og have en større indhegning imellem end hos heste! De virker, trods alt, mere skræmmende på en måde en heste, jeg blev bare skræmt som stor pige af den godmodige hest...

Anonym sagde ...

Det er et dejligt billede du fik taget af hesten. Jeg forstår godt du gerne vil lidt på afstand, men så er det jo fint med den zoom-funktion. Fin historie om hændelsen. Jeg ville nok også have været nervøs i den situation. De er godt nok store de heste.

Hilsen Evi

Zindy sagde ...

Evi, de heste virker meget store på mig, og jeg ser, jeg heldigvis ikke er den eneste, som synes, de kan virke voldsomme i størrelsen. Set lidt i bakspejlet kan jeg dog godt se komikken i situationen, men er glad for zoomknappen i en sådan situation, da dyret faktisk er flot. Kh Puk


FORÅR 2007
Powered By Blogger