lørdag den 22. marts 2008

HUND, SNE

Lige nu og her er det ikke let at se, vi skulle have påske og forår, da vi i mit område af Himmerland, som andre steder i landet vågnede op til hvidt landskab til morgen. Og dog, vi har før oplevet sne i påsken, så hvorfor ikke også i år. Husker i hvert fald et år, der stod bytur på programmet fra denne matrikel, det var dog ikke bare lige at komme herfra der sidst på formiddagen - og måtte have en til at rydde den ca 100 m privatvej.
Det 2½ årige pelsdyr her på matriklen syntes den sne var vældig spændende, så det blev til en del rulleture og graven i sneen i løbet af dagen, hun var gået i barndom, hvis hun i det hele taget har været helt af den. Et sjovt syn som hun for rundt, kontrasten sort-hvid, den forgroede hvalp, som tumlede i sneen.
Der blev taget en del billeder, da jeg var ude med kameraet i hånden, der skulle ske noget, kun et uddrag er med her, der er til en melding mere af forskellige vinkler i løbet af dagen.
Det var et helt andet landskab at traske rundt i af gode grunde, nede i skoven virkede der anderledes stille, tyst. Et lidt atypisk syn at se den hvide skovbund - og knopper på flere træer. Flere steder var der dyrespor, på afstand sås en hare hoppe afsted i fuld galop, jordbunden var rodet op flere steder af rådyr, især ved et foderskjul var der tydelige spor.
Her er hunden vældig interesseret i at bruge snuden, ikke overvældende langt fra et foderskjul, her er der tydelige spor i sneen af råvildtet, som hun helt sikkert kunne snuse sig frem til, hun var i hvert fald meget ivrig lige her, dog så vi ikke så meget som skyggen af vildt, da vi traskede rundt i eget område af skoven, hvor jeg kunne lade hende løbe frit og få sig rørt. Hun holdt sig dog i nærheden af "mor", det var mere zig-zag løb, det blev til, og alligevel fik de 4 ben gået mere end dobbelt så langt som de 2 ben på vores færden...

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg beundre, at du kommer ud på disse gåture....
Personligt krøb jeg sammen i mit hjørne og strikkede :-)
Men pragtfulde billeder :-D

Anonym sagde ...

Nej hvor er din hund sød :) Den ligner en uldtot på et af billederne synes jeg og det er tydeligt at der er mange interesante steder der liiige skal undersøges nærmere :)
Skønne billeder :D

Zindy sagde ...

bambi - tak for roserne. Erkender, jeg til tider skal tage mig lidt sammen for at komme ud på disse gåture, selv om det efterhånden er blevet en hel livsstil. Igår fik jeg overbevist mig selv om, jeg skulle have anderledes billeder, og nød trods alt turen, da jeg kom afsted.

else - også tak til dig for komplimenten. Og velkommen til og tak fordi du kommenterede. Rart at møde nye. Hunden er meget interesseret i at snuse, hvilket til tider kan give spøjse oplevelser, hvilket du nok også kender til. :-)


FORÅR 2007
Powered By Blogger