søndag den 9. marts 2008

KIRKEN

Jeg kom lige i tanke om, jeg havde nogle billeder tilbage fra sidst, jeg uploadede fra kirken omkring d 4/3. Her ved siden af ses de, fra sidste melding, omtalte alterstager, som det er vores job at rengøre, når det er nødvendigt.
Da jeg havde gang i kameraet, havde jeg projekt døbefond for, sådan her ser den ud i dagligdagen, da vi ikke må lade kande og fad være fremme, grundet kirken er åben for offentligheden mellem ringningerne.
Og her ses så, hvordan det ser ud, når vi har noget i kirken. Husker, den første gang, jeg så det hul, det var en lidt underlig fornemmelse, da det ikke lige var det, jeg havde skænket mange tanker. Ved denne døbefond blev jeg i tidernes morgen "holdt ind over", husker af gode grunde ikke, den første gang, jeg var inde i kirken, da det var den dag, jeg blev døbt. Kirken, som jeg sammenlagt har været i utrolig mange timer, dels som kirkegænger, dels under arbejdsmæssige forhold.

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg har vist skrevet det før, Puk - men det er altså et smukt kirkerum - det "emmer" ro og harmoni, synes jeg ... Der er ganske givet mange som er "flottere" - altså mere udsmykkede - men dette her - som man jo i dén grad godt kan kalde dit - har netop sin skønhed i at være "rent" og roligt, ikke?

Conny sagde ...

Fine ting du har i din kirke bare syn det ikke kan stå fremme så man kunne få lov at beunder det når man kom kommer forbi.Det bare syn at man ikke kan stole på sine medmennerske(jeg kikker tit ind i kirker når jeg er ude atkøre)

Anonym sagde ...

En pyntet kirke er altid et smukt syn..
Tak for endnu et kig ind i din :-)

Zindy sagde ...

et cetera - du rammer som ofte før plet med dit ordvalg. Der ER andre kirker, som er mere pyntede end den, jeg kalder min. Men renheden har i høj grad også sin charme, der er ligesom stilhed på en god måde, når man kommer ind her, ikke mange ting, men det, vi har, synes jeg er flot, især døbefonden ved kirkelige handlinger.

Kom så i gang, velkommen her, tak fordi du så forbi. Jeg har tit haft den samme tanke, især når jeg rydder væk efter en gudstjeneste. En skam, vi mange steder ikke kan have tingene i fred for lange fingre, som også er årsagen her, efter, jeg selv er begyndt at arbejde ved kirken, er jeg begyndt lidt mere som du med at se ind i forskellige kirker for at sammenligne, mange steder er tingene, som hos os, pakket væk, det ærger mig, det nu engang er nødvendigt, fordi der er enkelte, som ikke kender forskel på dit og mit.

Bambi72 - selv tak, jeg kan ikke altid lade være, hvis jeg til tider har haft mit kamera med inde ved ringninger eller har weekendvagten, der skal tages billeder, hvis der er noget, jeg ikke lige har vist, og som jeg synes, jeg vil dele med andre fra arbejdspladsen.

Helle K. sagde ...

Så vidt jeg kan se, så er det den kirke mine 3 børn er blevet døbt i - en smuk kirke og en dejlig præst. :)

puk2 sagde ...

Helle k, så har du lige været "udenbys" ved de 3 dåb. Jeg kan sige ja til begge dele, nyder kirkerummet som det er nu, og præsten vinder ved nærmere bekendtskab, han har en stille humor og stor omsorg for andre i dagligdagen og er god til at lytte og formidle.

Helle K. sagde ...

Det kan man godt sige, men håndværkeren er jo på hjemmebane :)
Præsten viede os, men i Rold Kirke.

Zindy sagde ...

Helle, man må sige, I også er en form for lokale i mit område på trods af, I bor lidt herfra grundet håndværkeren. Sjovt, I af den grund kender præsten her, som dog ikke har konfirmeret mig. Jeg kender dog også lidt til jeres præst, som til tider har vikarieret, når jeg selv har været vikar, 2 forskellige typer og udseende præster.(Altså ham i Rold-Vebbestrup)Den nye præst i Arden kender jeg endnu ikke, da jeg ikke har mødt hende, hørt, hun er lille.


FORÅR 2007
Powered By Blogger