søndag den 9. marts 2008

VIDDER

Da jeg en dag - vanen tro - havde kameraet med som extra øje i lommen, var det hovedsageligt vidderne, jeg havde på programmet, hvilket det bærer præg af nu, som evt læsere ikke kan undgå at se.Den høje mast ca i midten af billedet her, er det fjernsynstårn, jeg i tidligere meldinger har omtalt, her en smule tættere på, da jeg var taget lidt væk fra lokalområdet for at se lidt andet end det, som er tættere på.
Jeg trængte til lidt andet end mine sædvanlige vidder, og det område, jeg her fandt, er ikke langt fra egen matrikel, når det kommer til stykket, kom i området som barn og helt ung, som voksen er det ikke så ofte, jeg kommer her, og jeg længtes pludselig efter at gense det, og der var ikke langt fra tanke til handling.Det var afsted, NU.
Også selv om klokken var blevet hen sidst på eftermiddagen, og der var blevet gået tidligere på dagen. Nød denne tur i andre - og alligevel velkendte - omgivelser. Det var en saltvandsindsprøjtning at traske rundt i dette bakkede område, som på enkelte punkter minder om vidderne omkring mig selv, og alligevel er forskellige, her hvor jeg gik, er der lidt flere bakker og dale i åbent område end her, hvor der er mere fladt, og det er kun ca 5-6 km fra min egen matrikel. Så øh, jeg behøver ikke tage langt hen for at se anderledes landskab. Heldige mig, når jeg selv skal sige det...

3 kommentarer:

Lene sagde ...

du er heldig,Puk, det er et skønt område, du bor i :-)

Anonym sagde ...

Som Lene siger.. Du er heldig med det pragtfulde område du bor i og ved.... Det er pragtfuldt at læse og se med på dine ture :-)

Zindy sagde ...

Lene, jeg nyder det meget, terrænet spænder meget vidt, der er næsten noget for enhver stemning og nyder den naturrige egn her mere og mere, når jeg skal ud og gå.

bambi72, tak for rosen. Jeg nyder, som lige skrevet, området, og det her er en - for mig - god måde at føre en form for naturdagbog, som andre kan følge, hvis lysten er der, jeg har mange partier i omegnen, jeg hen ad vejen vil besøge når det nærmeste lokal område er trangt, så jeg er endnu ikke færdig.


FORÅR 2007
Powered By Blogger