mandag den 17. marts 2008

VIDDER

Lige lidt kontrast fra sidste melding-livstegn fra mig, da vi nu er kommet udenfor skovområdet. Til den ene side havde vi marker næsten så langt øjet rakte, og det var lige ved, jeg blev helt blændet af solen efter at ha' trasket rundt i skovens skygger - med grene til at skærme mod solen.
Jeg nød skuet, og mens jeg tog dette billede spekulerede jeg på, om jeg skulle følge stien, jeg stod på, traske ind på marken - eller tage asfalten. (Jeg er iøvrigt med på billedet som skygge, hvilket jeg først registrede da jeg skulle til at uploade billedet) Jeg valgte stien i sidste ende, da hunden lige skulle have lov til at få lidt krudt brændt af samt få lidt af vandet af pelsen, da hun var smaskvåd. Havde ikke ligefrem lyst til at komme ind på den nypløjede mark med det der dyngvåde pelsdyr, da jeg så for mig, halvdelen af marken kom med hjem, og det var ikke igår, jeg havde lyst til at spule hende med vandslangen i et udhus, inden hun kom med ind.
Lysten til at komme ind på marken var dog temmelig stor, det der var da spændende, og hun havde temmelig stor lyst til at komme ind og vælte rundt og grave huller, men "mor" sagde nej. (Billedet her er dog taget lige før badningen i vandpytterne) Jeg var ikke så populær det gjorde noget, øv osse så det ud til, hun tænkte, da det gik op for hende, hun ikke havde noget at lave på marken i går. Det hjalp dog på humøret, da jeg fik en bold fundet fra en af lommerne, som hun kunne løbe lidt efter, på den anden side af mig var der en græsmark, som vi lige var inde på, og der var der plads nok til, der kunne ske lidt, og vi var venner igen.
Vi havde trasket rundt temmelig længe på vores vandring, vejret var utrolig mildt, og jeg nød at se, der er ved at komme små skud på mange af træerne på vores vej rundt i området. Ok, der var smattet, men det var til at færdes, bare det var med støvler.

4 kommentarer:

et cetera sagde ...

Dejlig forårsstemning - men du har ret, de mange dages regn gør, at det godt kan være en smattet affære at bevæge sig udenfor alfarvej - for både to- og firbenede :-)

Zindy sagde ...

et cetera - ja, du kender sikkert også til de smattede stier mm nordpå. Jeg har ligesom her valgt at tage det som en bagatel, fordi vi efterhånden kan se, der begynder at ske noget udenfor, vi kan snart færdes og få lysten til at rode styret. Jeg nyder virkelig at se, vi kan begynde at komme igang udendørs, hurra, også selv om her er smattet for to- og firbenede :-D

Helle K. sagde ...

Man kan næsten se på hende, at hun har lyst til at komme ud i den pløjemark :) Det lyder som en rigtig dejlig tur I har haft.

Zindy sagde ...

Helle k - vi havde en dejlig tur, da vi var ude at blive luftet, også selv om hun MEGET gerne ville ind på marken og lege gravhund og hvalp på trods af, hun er ca 2½ år efterhånden. Hun er til tider meget "talende" via sit kropssprog, hvilket til tider giver morskab, både for andre og mig selv.


FORÅR 2007
Powered By Blogger