søndag den 16. marts 2008

GÅTUR

Endelig klarede det op til dagens gåtur ud i det blå med hunden ved siden - i snor, da jeg ville færdes steder, hvor hun skulle i denne. Ved skovkanten fik jeg øje på påskeliljer, som vender tilbage der år efter år. Har ofte tænkt på, de skal med hjem og sættes et sted, hvor der vil blive mere fornøjelse af dem, endnu er det kun blevet ved tanken.
Den første strækning, vi gik på, mærkede jeg bladene under mine fødder, gik lidt fraværende og så, hørte og lugtede, brugte i det hele taget mine sanser. Det samme gjorde hunden, som pludselig gav en skjult kamera, hun havde brugt sin lugtesans, for pludselig gav hun et ordentligt ryk i snoren, så undertegnede havde et problem med at blive på benene, jeg måtte ned i de våde blade. Nåede dog at se i retningen, hvor hunden ville hen - og hvad var der på afstand.. 4 stk flotte rådyr i fuld firspring. Ok, jeg kom op igen, og vi traskede videre.
Ind i et område, hvor det er længe siden, vi har gået, så alt skulle studeres, vi havde begge god tid med at undersøge på hver vores måde, også selv om vi var kommet hen på våde skovveje, som tydeligt bar præg af regnen. Støvlerne var heldigvis på, så jeg behøvede ikke tage hensyn til, hvor jeg lige traskede rundt, og hunden var våd i forvejen, så vi gik ligeud på vejen. Støvlerne kunne tages af ved hjemkomsten, og hunden kunne tørre lidt i fyrrummet, inden hun kom længere ind i huset.
Her er vi ved dagens største vandpytter, som lige skulle undersøges nærmere, hunden smed sig ned, rullede rundt og opførte sig som en kåd hvalp, jeg havde pludselig travlt med at give hende lang snor, da jeg ikke havde lyst til at blive overdænget af en kæmpe lokal regnbyge fra det langhårede pelsdyr. Det var ikke det letteste at undgå lidt dryp, for kræet var blevet utrolig våd af det der roden - vælten rundt i pytten, så jeg fik også lige lidt vand med mig hjem. Heldigvis, der ikke var så langt tilbage, for det begyndte forholdsvis hurtigt at blive småkoldt på benene, og jeg kunne hurtigt finde ud af at hoppe i et par tørre bukser ved hjemkomsten.

8 kommentarer:

Helle K. sagde ...

Det lyder som en dejlig tur du havde sammen med din våde hund.

Zindy sagde ...

helle, jeg nød turen rundt i området på trods af, der var vådt efter regnen. Valgte at tage det positivt, da jeg hellere ville ha' været i haven, men der var det for vådt. Nød de begyndende skud på træerne i stedet.

Anonym sagde ...

He he kan fint se dig for mig, nede i de våde blade... Og din hun der opføre sig som en kåd hvalp *LOL* Gad godt at have været en flue i nærheden :-)
Men ja dejligt at der har været ude vejr

Zindy sagde ...

Ja bambi, det var en af de gåture, jeg selv godt gad at kunne spole tilbage og se situationerne, enten som flue - eller der var skjult kamera, da jeg måtte "bide i græsset" havde det temmelig sikkert set temmelig sjovt ud, fordi jeg blev så overrumplet ved det umotiverede ryk, senere, da jeg prøvede at undgå at blive for våd efter kåd hunds rullen rundt, rart, der var udevejr, trods alt...

Anonym sagde ...

Sikke nogle dejlige naturbilleder - og sikke en skøn hund du har :) Kender godt der der med "våd hund" - dog er vores ikke langhåret :P

Anonym sagde ...

anette b - velkommen til. Rart du lige kom forbi og tak for dine roser, som varmer meget. Så I har hund, som er lige så kåd og vandsyg som min. Så kender du også til det med, der skal passes på, når der skal rystes bagefter, selv om I nok ikke får vand i samme mængder, jeg skal lige ind til dig og se...

Anonym sagde ...

Jep vi kender alt til vand og en hund der lige skal ryste sig. Vi har en håndklæde liggende klar i gangen men det er ikke altid vi er hurtige nok til at tørre ham :P Er der flere billeder af din hund på din blog?

puk2 sagde ...

anette b - jeg ser, vi har den samme type hund hvad vand angår. Jeg er heller ikke altid hurtig nok til at få noget gjort, når vi kommer ind, hvilket til tider skaber en blanding af morskab-irritation. Jeg har ikke et decideret fotoalbum med billeder, men udelukkende i forskellige situationer fra dagligdagen i mine oplæg, jeg var ved at uploade en melding med billede, da du kommenterede her, hvis du har tid, lyst osv, er der flere oplæg tidligere, da den hund næsten er mit ét og alt, hun er næsten som et barn, så øh, jeg behøver vist ikke forklare hvad jeg mener, du ved det vist godt...


FORÅR 2007
Powered By Blogger