søndag den 16. marts 2008

FORM FOR JUBILÆUM

Dette broderi har efterhånden nogle år på bagen på denne matrikel, da der er ved at være en form for jubilæum, ca 20 år har det opholdt sig her.
Besøgte en i tidernes morgen, som broderede utrolig meget, en dag som ofte før. På et tidspunkt efterlyste hun, om der var nogen af hendes broderier i ramme, som jeg specielt godt kunne lide, og mit blik søgte omgående det her indrammede motiv på en af væggene, ord var overflødige, mit blik havde talt.

Gangen efter, jeg havde fødselsdag, havde hun broderet motivet til mig, pakket det ind. Det eneste, jeg selv skulle gøre, var at få fat i en ramme til det, så jeg fik den, jeg kunne lide, hun ville også betale den. En af de bedre gaver, jeg har fået, fordi der ligger så mange timer bag. Rammen blev forholdsvis hurtigt købt, og jeg har ofte faldet i staver over dette motiv, som hænger på en af mine vægge her i stueetagen.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er smukt, Puk! - og selv om motivet i sig selv er yndigt, så forstår jeg godt at historin bag gør det endnu mere værdifuldt for dig :-)

Anonym sagde ...

Smukt er det og så fuld af DIG :-D

Zindy sagde ...

et cetera - esessen blev ramt der. Motivet i sig selv har jeg altid været vild med, men værdsætter det højere pga alle timerne, som ligger bag, en af mine ting, jeg er mest vild med, kvinden døde under et år efter, jeg fik det, heldigvis, hun nåede at se det på væggen.

bambi72 - TAK for dine ord, hvor var det sødt sagt, ordene varmer meget, fordi det er en af mine mest værdifulde ting, ikke på penge, men pga omstændighederne, jeg fik det herhen for ca 20 år siden.


FORÅR 2007
Powered By Blogger