mandag den 7. april 2008

BILLEDER

Billederne her blev taget på en af mine utallige vandringer den anden dag, her luntede jeg forbi en stor myretue, som summede af liv. Faldt i staver over disse små dyr, som på mange måder har mange kræfter, energi i forhold til deres størrelse. Jeg blev helt betaget af det mylder, liv der i den store tue. Der udspillede sig et sandt liv, arbejdsenergi der for mine øjne.
Nå, jeg måtte rive mig løs og traske videre, da jeg erkendte, jeg ikke kunne stå der hele dagen, der var pligter, som ventede forude, så jeg skulle også tilendebringe gåturen igen denne dag med fuglesang, knopper på træerne, skovens lugte og lyde, som trængte ind, da jeg igen blev nærværende.
Hørte igen bladenes raslen under mine fødder, snakkede kort med en af sommerhusejerne, som lige var nede og se til sit hus samt fodertønder.
Atter fik jeg øje på disse træer, kontrasten på stammerne, et syn, som lige skulle med mig hjem.
Pelsdyret var vanen tro med mig på vandring, hvilket hun absolut ikke havde noget imod, det var noget, der passede hende at komme ud og bruge lugtesansen.

2 kommentarer:

Bambi72 sagde ...

Vi kunne nok lære noget af de myrer, men på den anden side, tror jeg ikke at vi ville kunne holde til det *ggg*

Zindy sagde ...

bambi - Jeg tror heller ikke, vi kunne holde til det der tempo i det lange løb, som myrerne lægger for dagen, selv om vi uden tvivl kunne lære af dem. Vi er vist ikke bygget til det der energiske liv, selv om vi sikkert kunne lære af deres tilrettelægning af livet.


FORÅR 2007
Powered By Blogger