tirsdag den 1. april 2008

dagen til nu

Ok, vækkeren ringede igen til morgen, førend det var helt lyst udenfor, og Puk måtte ud af sengen, gøre sig færdig, ud med hunden - og på arbejde til kl 7.

Vi plejer, når vi er der begge fra morgenstunden - at drikke en kop kaffe eller te, mens vi i store træk planlægger dagen. Det blev også gjort i dag, og over middag var det meningen, vi ville have været henne ved præstegården og konfirmandhus med redskaber, hvor der skulle nedlægges græs, fejes mm, da det er med at få sådanne ting gjort en dag, der er tørvejr.

Men øh, der var lige et stk catman som havde andre ideer viste det sig, da vi kom ud i maskinhuset, den var død som en sild. Graveren så, at ham, som var der igår til maskineftersyn ikke havde fået slukket motoren helt, så batteriet var blevet malket fladt. (Jeg havde bare låst op derind igår, vist ham maskinerne og var gået "i marken" dels kirken, dels for at fjerne lidt ukrudt i ventetiden fremfor bare at stå der i maskinhuset til pynt.) Havde ikke haft noget med det derinde at gøre og havde bagefter ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, han ikke stillede en knap på OFF, den stod på ON, hvilket ikke lige er det smarteste.

Ok, vi måtte så blive på kirkegården hele dagen, hvor der også var nok at traske rundt efter med godt 700 hækplanter, hvortil der er beviliget 2 ugers extra medhjælp udover de ca timer, der skal bruges. Planterne, som kommer i bundter, skulle graves ned, nogle gamle hække op, og det gik lige så stille den rigtige vej, da vi kom i gang med dem. Vi havde startet dagen med at få de sidste forårsblomster, vi havde rundt på de gravsteder, hvor vi skulle plante Stedmoderne i kummer mm. Pt kan vi ikke komme længere med blomsterne, da der ikke helt var bestilt nok, hvilket kan variere fra år til år. (Altså det antal, vi skal have hjem til at plante. )

Fordelen ved, vi møder tidligt her i sommertiden, er, vi så også kan gå tilsvarende, så omkring kl 15 efter en dejlig mild forårsdag på kirkegården, trillede jeg ind i garagen.

Nød dagen dernede på bakken, mærke den milde vind, høre enkelte fugle, påskeliljerne, som lyste op, der er begyndt at komme flere folk på kirkegården med forårsfornemmelser. Det, at man kunne gå ude og samtidig være i funktion, var en dejlig fornemmelse, også selv om dagen ikke helt gik som planlagt grundet død catman, som der dog kom liv i sidst på dagen efter, vi havde haft den i "oplader" fra morgenstunden.

5 kommentarer:

Helle K. sagde ...

Det er dejligt, at være udenfor i det dejlige vejr - og jeg kan godt forstå, at I foretrækker at møde tidligt og gå tilsvarende tidligt. :)

Anonym sagde ...

Puk, du henter så megen styrke fra livet "udendøre" - og du formidler det så fint :-) Jeg er glad for at læse at dagen idag var dejlig - for jeg tænker meget på dig lige i tiden, men det ved du forhåbentlig?

Zindy sagde ...

Helle K - jeg sætter i hvert fald pris på det der udeliv, især en dag som i dag, hvor der nærmest har lugtet af forår. Og det er klart en fordel på denne tid, vi kan møde tidligt - for ligesom at få mere plads til noget andet, når man får fri.

et cetera - du har ret, en del af styrken bliver fundet ude i det fri, blive "blæst igennem" som man siger. Ja, du kære menneske, jeg er til fulde klar over, du tænker på mig, så sent som i går føltes det som om, jeg en overgang havde en trofast veninde ved siden som støtte. Det virkede som en form for tankeoverførsel, det føltes som om, du tænkte på mig i det her forløb, TAK!!! Mere følger på et tidspunkt.

Bambi72 sagde ...

Når man er ude menneske som du er, må det være skønt med sådanne et arbejde :-D

Zindy sagde ...

bambi - det er det også. Jeg sætter meget pris på den udendørs arbejdsplads, da jeg nu engang er mere til det ude end inde.


FORÅR 2007
Powered By Blogger