torsdag den 3. april 2008

dagen til nu

Vækkeren ringede igen i morges før 6, da medhjælpen skulle ud af lemmen til mødetid kl 7.

Ingen nævneværdige forstyrrelser på arbejdspladsen, det gik planmæssigt. Vi er i et område, hvor det tager lidt længere tid, fordi gravstederne er en del højere end gangene, så der bliver brugt energi på at fjerne jord ved samme lejlighed.

Undertegnede var lidt "forfløjen" i dag, da jeg som den eneste af os har kørekort og bil. Grundlæggeren på planteskolen, hvor der bliver bestilt planter, døde for forholdsvis kort tid siden, og endnu er der ikke kommet en stedfortræder for ham. Han havde videregivet firmaet til næste generation, og han fungerede som udbringer af varer. Ok, vi manglede planter, som jeg kunne have i min bil på gule plader, og det er pt den letteste måde at få det ud på, så jeg måtte afsted efter varer, hvilket også skete, ved samme lejlighed omkring pengeinstitutet efter papirer.

Senere på dagen over til præstegård og konfirmandhus og have fejet. Mens jeg havde dagen udenfor kirkens område, noget af den i hvert fald, gik graveren troligt i sit eget tommerum med hækplanter, hvor jeg dog var ude i kontainer med affaldet samt jord.

Vanen tro var det i stimer, der ankom folk på kirkegården i løbet af dagen, dog ikke rigtig nogen, der ville os noget.

Friskolen, som ligger lige nedenfor havde et eller andet projekt for, kunne vi se en overgang, det mindede om en form for orienteringsløb for de ældste elever, da de i ryk kom forbi med papirer, som blev studeret.

De sædvanlige hundeluftere har også vandret rundt i området, nogle kan vi næsten stille klokken efter, da de kommer næsten på klokslet med deres pelsdyr, mange af folkene er jeg efterhånden kommet til at kende af udseende.

5 kommentarer:

Bambi72 sagde ...

Ja det er sjovt med folk man kan stille uret efter :-D

Anonym sagde ...

Der er en vis tryghed og i hvertfald en helt egen hygge i det genkendelige i hverdagen - som nu de mennesker der lufter hunde på faste tidspunkter hver dag :-)

Conny sagde ...

Det ser ud til at det er et meget fri arbejde du har, og så det går ude i natur når solen skinder som den gør i dag må være dejlig.Jeg har altid følt en indre ro når jeg var på en kirkegård, jeg kan nyde at gå der, for jeg føler en stilhed
når jeg er der.

Anonym sagde ...

:P Vi lufter også hund på samme tidspunkter - ihvertfald om morgenen og om eftermiddagen. Nu går vi forskellige ruter men nogle steder møder vi de samme hunde´+ ejere hver dag.

Zindy sagde ...

bambi - det virker meget stabilt - og på en måde sjovt ved enkelte personer, hvor vi næsten kender klokken uden at se på den.

et cetera - jeg nyder faktisk den del af stabiliteten der, hvor man gang på gang ser de samme mennesker - også inde på kirkegården, hvor enkelte brugere også har faste ugedage, de ankommer.

kom så i gang/Conny - Det er en dejlig arbejdsplads, jeg er på der. Vi kan - langt hen ad vejen tilrette vores hverdag uden nogen blander sig, bare tingene bliver gjort, og ringer på slaget. Det er også en meget rolig arbejdsplads, som faktisk godt kan give en indre ro, når man stille går og passer sine ting.

Anette b - Jeg kender selv til faste luftetider af hund, pt hvor jeg skal afsted om morgenen, er jeg ude med min, fast tid, om eftermiddagen svinger det lidt med den længere, lige når jeg kommer hjem, skal jeg kort ud, dog på mark nede bagved med bold, jeg ser selv jævnligt de samme i skoven - som I tilsyneladende også gør. I er nok også kommet til at kende en del overfladisk efter I fik hund, det er jeg kommet til, faktisk sjovt og hyggeligt.


FORÅR 2007
Powered By Blogger