lørdag den 26. april 2008

LOGERENDE

For nogle dage siden blev jeg ligesom bevidst om livlig trafik af et solsortepar ud og ind af min garagebygning, hvor jeg i den ene ende ud over bilen også har træ, som er klar til fyret.
Jeg skulle lige ud og se, hvad der var gang i, der var en rede med æg, og jeg vidste ligesom, hvad klokken havde slået. Tidligere i dag var jeg heldig, da jeg kom ind i udhuset, sad hunnen på sin "pind" og holdt sig pænt i ro. Det der syn kunne jeg ikke stå for, jeg ville have et enkelt billede af min logerende, så jeg kan sige, jeg har haft extra beboere på matriklen en tid...

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Åhhh, det er hyggeligt, Puk. For et par år siden havde vi en rede lige ved siden af vores hoveddør. Jeg tror nok moderen blev lidt stresset, da hun fandt ud af, hvor hun havde parkeret reden, men hun holdt ud, vi forsøgte at være så stille som muligt, og så havde vi den glæde at kunne følge med i hele processen fra æg til flyvefærdige unger, incl. den der faldt ud og slog sig ihjel mod trappestenen. Men det er jo også en del af naturens gang!

Zindy sagde ...

Nina - Jeg må sige, I sandelig også har prøvet at være heldige med at kunne følge det forløb fra æg til flyvefærdige unger."Mit" par er dog lidt mere heldig med beliggenhed af rede, da baggrunden på billedet er en skærmende plade, vi engang satte op, så reden udefra er uset. Her skal jeg hen foran bilen for at få øje på reden. Jeg ser frem til at følge processen i det her forløb. Det var sjovt at læse din beretning, Nina!

Anonym sagde ...

Hvor lyder det hyggeligt med sådan nogle logerende :P ociu

puk2 sagde ...

anette - jeg nyder, jeg også fra denne side kan følge naturens gang, det er langt fra hver år, jeg har mulighed for det. Så det der skal følges lidt "på afstand."

Bambi72 sagde ...

Iiiihhhhh hvor spændende..... Det er sådanne en ting der gør at man kommer listende derud hver dag for at kigge :-D

puk2 sagde ...

bambi - jeg takker og tager det som en kompliment, der varmer. I reden er der 4 æg, og jeg gør mit til at få billeder i kassen uploading, da jeg ikke husker så ideelt forhold til studering før.

Anonym sagde ...

Hej Puk
jeg sidder med Oue's hjemmesider og mangler lidt hjælp så hvis du vil kontakte mig vil jeg være meget taknemmelig du kan kontakte mig på email hansj@privat.tdcadsl.dk eller på oue's hjemmeside under webmaster
mvh hans j hansen


FORÅR 2007
Powered By Blogger