tirsdag den 22. april 2008

SPÆDE SKUD

Enkelte steder begynder forårstegnene at blive mere synlige, også når vi trasker rundt i skovområdet, hvilket er et dejligt syn. Med ventet gennem lang tid er enkelte knopper sprunget ud -
med resultat lysegrønne blade, som ses langt væk, et dejligt syn, der endelig begynder at ske noget mere end knopper.
Billedet her er dog taget herhjemme, ved den østlige ende af stuehuset har jeg en større majbøg, som står så langt fremme, det varer ikke længe, inden bladene springer helt ud, og de hvide blomster følger efter med en skøn duft af forår, juhu et synligt bevis også herhjemme på, at foråret er kommet til lille Danmark...

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

foråret er sådan en skøn årstid. jeg elsker at gå og følge med i årstidernes skiften på vores daglige gåture.

Bambi72 sagde ...

Åhh ja det er så skønt at se at det hele springer ud og grønnes

Zindy sagde ...

anette - så er vi 2, da jeg også er helt vild med at følge årstidernes skiften, nu om foråret er det næsten fra dag til dag.

bambi - du har ret, en dejlig tid nu med meget hurtige forandringer, hvilket jeg virkelig nyder i fulde drag, der sker hurtigt noget nu mht alt grønnes. Gid, vi snart kunne mødes, men må klappe hesten...

Anonym sagde ...

Alt er lade med energi, i mængder der ikke er til at fatte. Og at se træer og buske der grønnes, er som at få en frisk ladning energi skudt direkte ind i kroppen.

puk2 sagde ...

gemalen - hvor har du ret, jeg har det på samme måde, især når jeg ser de første udsprungne træer, buske her om foråret. Energien strømmer lige så stille over i en, får energi til mere bagefter.


FORÅR 2007
Powered By Blogger