søndag den 25. november 2007

AFTENSTEMNING


Aldrig ræd for mørkets magt,
stjernerne vil lyse,
med et fadervor i pagt,
vil du aldrig gyse.


Og hvorfor starter jeg dette indlæg med dette vers fra denne kendte salme?Joh, sidst på eftermiddagen var jeg ved at rydde op i aviser og reklamer, syntes pludselig, stakken var blevet lidt stor, det flød i min verden. Havde gang i det efter mørkets frembrud, og der var ligesom ikke tid til at vente til i morgen med at få det ud i stalden, hvor det plejer at komme hen, det skulle ud, NU, mørke eller ej.
Her, hvor jeg bor, vrimler det ikke ligefrem med gadelys, det nærmeste er ca 700 m væk, og som jeg kan se fra mit bryggers vindue. Så her er mørkt.
Mig i jakke, det var ikke mit problem, de fleste nok ville vente. Endnu har der aldrig stået nogen med køller og banket mig i hovedet. Det var der heller ikke i aften, da jeg traskede ud i stalden med mit papir. Da jeg alligevel var ude, var jeg lige en tur oppe ved asfalten og tilbaus igen, ca 100 m væk. På vejen til asfalten studerede jeg et højt fjernsynstårn i det fjerne. Det stod som en skygge mod himlen med sine røde, blinkende lygter, der var mørkt hos naboen, som går meget tidligt i seng.
På tilbagevejen kunne jeg se lysskæret fra Mariager by på den anden side af fjorden. Der var stille på min korte tur i mørket, men tørvejr.

Ingen kommentarer:


FORÅR 2007
Powered By Blogger