tirsdag den 11. marts 2008

GÅTUR

Sidst, jeg traskede afsted i skovens dybe stille ro, kom jeg forbi denne plet midt i det hele, godt nok i yderområde, men alligevel omkranset af træer på alle sider.
På pletten går der køer, hvilket kameraet ikke kunne fange på den plads, jeg stod på. De store, brun-hvide køer gik fredfyldte og græssede der på den åbne plet, som er nabogrunden, også naboens køer. Et lidt atypisk syn inde i skoven, men mindede alligevel i høj grad om idyl. Disse store, godmodige dyr gik sindige omkring, ænsede knap nok, hunden og jeg gik på en sti lidt derfra, enkelte løftede hovedet og så med de store, kloge øjne hen efter stien i et glimt, hvorefter dyrene passede deres beskæftigelse der på pletten.
Da jeg havde set lidt på dyrene, vendte jeg mig om for at traske videre med hunden ved siden, fik øje på denne bevoksning, billedet er ikke det bedste, det kan jeg godt se, det er mere for at vise kontrasten, det kommer med. Jeg havde vendt mig knap ½ omgang, da jeg fik øje på dette tæt bevoksede syn af træer, træerne skulle også med mig hjem, selv om jeg dengang ikke rigtig vidste, om det skulle slettes, eller jeg ville bruge det til noget.

12 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Puk2---jo det virker ganske godt, jeg kan både finde din blog og kommentere..Jeg kunne dog ikke linke tilbage fra din besked hos mig?

Zindy sagde ...

Hej Anne, velkommen forbi, der er lige kommet en længere besked i din kommentarbox, derfor ikke mere her.

Frøken Solhat sagde ...

Køer ... Der er ikke meget der er mere afstressende end at sidde en varm sommerdag i det høje græs og kigge på at køerne tygger drøv.

Zindy sagde ...

frøken solhat - jeg kan kun give dig ret, jeg elsker sommerhalvåret, hvor jeg har køer lige udenfor min dør, jeg griber mig selv, gang på gang, mens naboens sort, hvide køer trasker rundt omkring ejendommen, når de er ved drikketruget, er det jævnligt, jeg lige skal ud, sætter mig og nyder deres rolige, sindige adfærd, de ser bare hen efter mig, hvis de i det hele taget reagerer, de kønne, afstressende dyr, som står der og til tider tygger drøv...

Anonym sagde ...

kære Puk
Jeg er ked af at jeg faktisk ikke kan se dine billeder, fordi de er så mørke.
Det kan godt være, at jeg nu er lidt for strid, men vil du ikke nok være lidt mere kritisk med hvilke billeder, du sætter ind. Jeg ved jo at du har taget mange gode. Måske har du også en funktion på kameraet, som du kan bruge i gråvejr, så ville de blive bedre belyst.
Kærlig hilsen Evi

Zindy sagde ...

Kære Evi. Undskyld, hvis jeg lyder sur, men der var en dårlig dag med ting, jeg ikke vil have belyst her i blogland, og jeg bruger de billeder, der kommer ud af det, vi tar jo alle til tider dårlige billeder, JEG ER IKKE perfekt med kamera, som jeg endnu ikke helt forstår... Kh Puk

Anonym sagde ...

Kære Puk

Jeg er ked af at du har haft en dårlig dag. Hvis min kommentar har gjort det værre, så undskylder jeg mange gange. Jeg var bestemt ikke ude på at såre dig!
Jeg er godt klar over, at du har dit at slås med og ville ønske at jeg kunne hjælpe, men jeg forstår udmærket, at det er noget, som du ikke vil blogge om.
Du er så flittig her på bloggen, som jeg ofte kigger ind til, men du skal ikke føle dig forpligtet på nogen måde til at lade mig eller andre læsere styre hvad eller hvor meget du blogger eller hvordan. Jeg respekterer selvfølgelig at det er din blog.

Du er så glad for at fotografere og jeg er glad for at du vil vise dine billeder. Jeg er heller ikke prof-fotograf, men er glad for at vi deler denne interessse og vil bare gerne dele mine erfaringer med dig.

Kærlig hilsen Evi

Zindy sagde ...

Kære Evi - Det er ok, jeg var vist også lidt for hurtig ved tastaturet i aftes, havde ikke haft åbnet siden om morgenen, hvor din kommentar ikke var gået ind. Jeg kan vist også sige undskyld, da jeg kan se, min bemærkning kan virke som angreb, jeg ved godt, hvor du er henne. I aftes da jeg åbnede, var jeg udelukkende træt efter at have været i gang det meste af dagen og - det er ikke fordi, det er et forsvar mod mig selv, men tager det ofte for bogstaveligt, når jeg er træt.

Der har været andre situationer, hvor jeg selv har kunnet se, billederne har været "på vippen" mht at komme ind på bloggen, især i skumringer, da jeg ikke er helt dus med det kamera, lige der er jeg ikke den hurtigste mht at fange, selv om jeg -som du - er glad for at fotografere, jeg plejer, hvilket jeg nyder, at du kommenterer mine billeder så meget, da det er den måde, man lærer mest ved. Jeg må vist lære af det her og lige vente med at kommentere da jeg nu kan se, det virker som et angreb, nu var jeg gået ind for at se, om den kommentar skulle slettes og omformuleres, men du kom i forkøbet. Håber, du trods alt fortsætter med at se forbi, Evi!

Jeg ved ikke, hvornår jeg kommer ind i bloggen igen i løbet af dagen, da jeg lidt senere har projekter for, men vender tilbage for at se, om du har reageret på det her.

-undskyld, jeg var lidt hurtig, Evi. Kommer nok med flere kommentarer senere på dagen her i boksen.

Anonym sagde ...

Kære Puk

Jeg er meget glad for at vi kan "snakke" her som vi gør og jeg følte mig bestemt ikke angrebet. Det var jo mig, som var gæst og så må man tage tingene som de er. Sådan tænker jeg selv. Jeg gider ikke være alt for pertentlig, når der ventes gæster. Kan de ikke lide sådan som jeg bor, så er det deres mening, men de skal ikke bestemme og det var jeg lige ved at ville gøre her.
Jeg indrømmer også gerne, at jeg måske ønskede at provokere dig lidt, fordi jeg syntes her var blevet lidt tamt. Jeg kan rigtig godt lide din blog og at veksle tanker med dig her og selvfølgelig fortsætter jeg med at komme.
Jeg ville ønske, at vi boede tættere på hinanden, så skulle vi sammen ud og nyde naturen og knipse fotos til den store guldmedalje og så var det ikke sikkert, at de blev skarpe,fordi vi ville ryste på hænderne af grin ;-) ; for jeg er sikker på, at vi ville finde masser at grine af.
Jeg håber du kan finde lidt mere styrke, ved at tænke på de positive ting i dit liv. Du gør ihvertfald mit liv rigere.

Kærlig hilsen Evi

Anonym sagde ...

Kære Puk

Tak fordi du er så imødekommende. Jeg har også den der følelse af, at vi bare klikker og forstår hinanden meget hurtigt.
jeg forstår også hvilke overvejelser du gør dig her omkring, hvor meget man kan skrive på en blog, når man netop ikke ved, hvem som læser med. Jeg vil gerne maile dig, så vil jeg også fortælle mere om mig. Jeg har nu skrevet din adresse ned og vil give dig en melding her, når jeg har sendt til dig 1.gang. Jeg har det ikke selv så godt med at offentliggøre min mail adresse, fordi jeg ikke bryder mig om de der spammail, som man nemt får, fordi nogen indsamler adresser. Måske du vil slette din igen her, hvis du heller ikke ønsker for mange har den. Det er jo muligt at slette ens egne kommentarer og måske også andres uden at slette hele indlægget, ik?

Kærlig hilsen Evi

Zindy sagde ...

Kære Evi.
Nu, hvor du har kommenteret her, vil jeg prøve, om jeg kan få slettet min mail adr igen. jeg vil helst ikke have den i bloggen - af samme grund som dig, det er ikke let at se, hvad man kan få rodet in af spam, som kan være svært at få ud igen.
Det er okay, du melder her, når du har sendt din første mail. Jeg synes kun, det kunne være hyggeligt, sjovt, vi kunne få lidt mere kontakt via mail, da det klart virker som om, vi svinger godt sammen. Dér kan vi ligesom fortælle mere frit uden skjulte øjne, hvis du forstår. Ike fordi, det skal være en græde klub, det er ikke det, jeg mener. følge hinandens dagligdag mere end vi kan gøre her. Jeg er nysgerrig efter at høre lidt mere om din dagligdag, men har aldrig gjort det her, da jeg selv kender betingelserne. Som sagt, vil jeg nu forsøge a slette min kommentar med mail adr og ser frem til at høre fra dig!

Kærlig hilsen Puk

Zindy sagde ...

Kære Evi.
Jeg håber, du nu har styr på min mail adr, da det gik smertefrit at slette min kommentar med adr fra bloggen.
Kærlig hilsen Puk


FORÅR 2007
Powered By Blogger