tirsdag den 11. marts 2008

TOGVOGNE

Nu, hvor jeg en tid næsten dagligt går på asfalten i opstarten, når jeg er ude på dagens motionstur, ser jeg på afstand et par togvogne, som jeg kommer til at passere. Selv om de har stået der nogle år efterhånden, kan jeg ikke lade være med at se hen efter dem, de er ikke til at undgå at få øje på.
I starten, de var på grunden, var de længere tilbagetrukket på noget, der efterhånden minder om en brakmark. Da de ankom, blev de benyttet som beboelse for et par med 2 slædehunde. Parret havde dengang lige købt en nedlagt ejendom, hvor stuehuset lige skulle have en gennemgribende renovering. Derfor havde parret anskaffet disse togvogne. I begyndelsen var togvognene vældig spændende, da de ikke ligefrem er af nyere dato, men næsten en turistattraktion, nu er nyhedens interesse en sagablot, og vognene står næsten og forfalder mere og mere for hver gang, man ser dem.

5 kommentarer:

johanne sagde ...

Hvor er det dog synd, de togvogne står og forfalder nu. Jeg er ked af, at man ikke gør noget for at bevare sådanne ting.
Nu vil tiden jo blot udslette dem.

Zindy sagde ...

Johanne, jeg har den samme tanke hver gang, jeg kommer forbi dem. Jeg zoomede med vilje ikke helt ind, for de har det ikke godt, bliver ikke vedligeholdt. Det er faktisk synd, de ikke kommer til en form for "opmaganisering" da jeg synes, de er værd at gemme for eftertiden frem for bare at forgå som de gør nu.

Anonym sagde ...

Er der nogen der ved om jeg kan købe dem?
Vil meget gerne sætte dem i stand.
filip@filips.dk

Anonym sagde ...

Hejsa,
Faldt lige over din side med togvognene. Kunne du evt. sætte mig i kontakt med ejerne, da jeg er interesseret i dem - HVIS de ikke er alt for ødelagte:-)
VH/Tea

Anonym sagde ...

hejsA

JEG VIL OGSÅ GERNE VIDE OM MAN KAN KØBE TOGVOGNENE??

stinsen7@ofir.dk

venlig hilsen
stine;)


FORÅR 2007
Powered By Blogger