tirsdag den 25. marts 2008

UDSIGT

Da Puk skulle ind til aftensringningen kl 16, var hun kommet afsted i god tid, da hun ikke helt kunne beregne tiden, jeg var der ca 7-8 min før, jeg skulle hive i snoren. Der var god tid til at stå i døråbningen indtil våbenhuset og se mig lidt omkring. Kameraet var med som min trofaste følgesvend, da det er med det meste af tiden, det kunne jo være, jeg lige kunne finde et eller andet spændende.
Stod der og så mig omkring, vejret var mildt, og jeg nød skuet udenfor diget, fandt zoomknappen på kameraet og gav mig til at søge efter motiver, jeg stod og smålegede lidt der, mens jeg skulle have tiden til at gå. (Hvornår mon jeg bliver voksen, lege når jeg faktisk er på arbejde og har arbejdstlf i lommen) Blev næsten helt overrasket, da jeg jævnligt har set i disse retninger - uden helt at se alligevel, synet er der bare, byen lige nedenfor, dog mest af den til venstre for mig med den retning, jeg stod og så i - med ryggen mod nord.

Øverste billede befinder byens eneste købmandsforretning sig på - ud af de mange, som var i barn- og ungdommen. Købmanden, som den eneste, der kunne overleve i dette landsbysamfund. Nu er der lige startet en frisør og et ejendomsmæglerfirma i tidligere pengeinstitut, som lukkede for forholdsvis kort tid siden. Byen virker stille, selv om der er banko i hallen en gang om ugen, og friskolen eksisterer nedenfor kirken.

Ok, jeg fik disse 2 billeder med derfra i denne ombæring fra arbejdspladsen, inden jeg skulle ind og ringe, videre efter ringningen for at jagte flere motiver, herom i senere melding, selv om jeg også var ude at gå med hund...

7 kommentarer:

Bambi72 sagde ...

Forhåbenligt bliver du aldrig rigtig voksen...
Er du klar over hvor kedeligt det er ????
Jeg øver mig hver dag på at blive lidt barnlig igen... Det er da meget sjovere ;-D

Helle K. sagde ...

Barnlig - det er godt! ;)

Anonym sagde ...

Bevarelsen af "barnet" i os - det er nemlig godt! - og jeg lurer på om det ikke netop er "kameralinsen" der er med til at give os de nye blikke på selv det meget vel- og gammelkendte?

Anonym sagde ...

Forresten, Puk - så har jeg lagt en lille hilsen til dig hos mig:
http://etceterablog.wordpress.com/2008/03/26/at-blogge-med-formal/

Anonym sagde ...

Det er altid godt at ha kameraet ved hånden - man ser tingene på en anden - og spændende - måde :-)

Frøken Solhat sagde ...

Jeg er sikker på at du tager dit arbejde seriøst, så lidt tid til "leg" og eftertænksomhed skal der også være plads til. Desværre er butiksdød og skolelukninger et ikke ukendt fænomen i små lokal samfund :0(

Zindy sagde ...

bambi - i de perioder, jeg "er voksen og følsom" keder jeg mig til tider, så mit barnlige sind forøger jeg at finde igen, da det faktisk ER sjovere med disse såkaldte lege til tider.

Helle K - barnligheden skaber til tider sjove episoder, da jeg pludselig ser komik "ud af den blå luft..."

et cetera - mine indfald giver til tider anderledes vinkler, og jeg er overbevist om, du har ret i, det kameraøje ofte får os til at se tingene i et andet perspektiv, da det extra øje skærper sanserne - også det velkendte, da man begynder at lege turist i eget område og ser tingene på anden måde. Når jeg er færdig her, vil jeg ile over til dig og se, hvad der er gang i, jeg er spændt...

anette b - jeg kan kun gi' dig ret, siden, jeg fik mit digitalkamera ser jeg tingene fra en helt anden vinkel, ser meget mere end jeg gjorde før

solhat - jeg nyder arbejdet - og er "på", når det er nødvendigt, så et eller andet sted synes jeg, det er ok med leg i disse situationer, hvor man venter, og tiden kan lige så godt noget. Desværre har du ret i udviklingen med butiksdød i de små samfund, lidt synd, for det afholder flere, tror jeg, i at flytte dertil, og andre flytter fordi der ikke er et butiksliv, skolelukning mm...


FORÅR 2007
Powered By Blogger