søndag den 20. april 2008

BLANDET

Igen-igen har vi været rundt nede i skoven på den daglige vandring, det er efterhånden blevet en helt livsstil, vi så godt som dagligt skal afsted, ved næsten ikke, hvad der skal holde os hjemme fra motionsturen.
Den lille rygsæk var pakket med væske og placeret på ryggen som igår. Inden vi kom til stedet, hvor der skulle gøres holdt, kom vi over denne bæk, hvor der var en tørstig hund, tørsten blev slukket, inden vi traskede videre, og mens der for hundens vedkommende blev drukket, stod jeg og nød solen på min krop, vandets rislen fra bækken, anemonerne i skovbunden, engen lidt derfra.
Vi kom til stedet, hvor jeg ville gøre holdt, hunden blev bundet til et træ, der blev hældt vand op i skål til pelsdyret til fri afbenyttelse, jeg selv tog min blå HH vest af og brugte den til hovedpude, jeg ville ligge lige så stille og mærke skovbunden under mig og lade mig varme af solen.
Lå lige så stille og faldt i et med naturen, hunden faldt til ro ved min side, jeg lå en tid og smådøsede, mens jeg lå og lyttede. Hørte kun skovens lyde, til tider raslen i skovbunden, enkelte myrer forvildede sig hen på mig.
Fuglene kvidrede lystigt, til tider hørte jeg kragens karakteristiske røst, mens jeg lå der ganske stille, de forskellige lugte af natur trængte ind gennem mine næsebor, og der var en dejlig, fredfyldt ro i mig, da jeg efter en tid rejste mig og luntede videre sammen med min hund...

13 kommentarer:

Lizelotte sagde ...

Uhm. Det var da lige til at blive afslappet af at læse.

Nød selv solen i et lunt hjørne af min have - i min dæksstol, hvor jeg havde slået mig ned med tæppe og fleecetrøje og bog - men både tæppe og trøje kom li'så stille af, for der var lunt og lækkert - og fuglene sang i mit pæretræ...

Zindy sagde ...

lizelotte - tak, det er hvad jeg håber, da jeg nød turen i fulde drag.

Det lader dog også til, du forstod at få noget ud af søndagen, det lyder meget hyggeligt, som du beskriver din plet nede hos dig, det der er også uhm, som vil noget.

Frøken Solhat sagde ...

Ahhhh.... at ligge der i græsset og bare nyde det - skønt. jeg må gøre dit nummer efter én af
dagene:0)

Zindy sagde ...

frøken solhat - du vil ikke fortryde det. En sand afslapper for sjælen at ligge der og falde i et med naturen. Falde i et - lade sig opsluge af det, du mærker, sanser med lugtesansen, følelsene, hørelsen, uhm.

Bambi72 sagde ...

Iiiiihhhhhhh altså, hvor skønt at ligge der og fornemme det hele :-D

Zindy sagde ...

bambi - det var en oplevelse at ligge der og falde i ét med naturen og bruge sanserne. Vil ønske andre har mulighed for at prøve det samme, da jeg levede på det resten af dagen :-D

anjoe sagde ...

Dine private naturberetninger, ja og tilsvarende arbejdsmæssige finder jeg altid dejlige...

Tak for alt, puk2

Anonym sagde ...

For syvsytten da, Puk - og Pelsdyr - nogle dejlige billeder! Både i det her og de sidste par dages indlæg ... men nu er vejret jo også i dén grad med os - omsider :-)

Zindy sagde ...

anjoe - velkommen til og tak fordi du kommenterede. Tak for rosen, som jeg blev meget glad for, rart, andre får fornøjelse ud over mig selv. :-D

et cetera - også tak til dig for rosen, det har været en sand fornøjelse at gå rundt de sidste dage, hvor vi endelig har fået ordentligt vejr, det gir ligesom mere energi, lyst til at gå ude, også med kameraet. :-D

Helle K. sagde ...

Hvor lange er dine ture?

puk2 sagde ...

helle - det svinger lidt, men nok gennemsnitlig 4-6 km pr dag

Helle K. sagde ...

Flot. Det er det mål jeg har, hvis jeg kan :)

Zindy sagde ...

helle - der er nok også forskel på vores situationer mht gålængden, du kæmper for det, men mindre har også ret. Somme tider har jeg delt turen op i 2, hvis energien ikke har været der, men nyder, trods alt, jeg er kommet dertil, da jeg synes, jeg har fået det bedre efter, jeg er kommet igang.

Du har viljen til at kæmpe, og er overbevist om, du nok skal nå tilnærmelsesvis derop.


FORÅR 2007
Powered By Blogger