søndag den 20. april 2008

KNOPPER

Igår var en af de dage, hvor det var let at få tøjet tørt udendørs, så det kom ud på snoren, hvor den milde vestenvind og solen i fællesskab gav mig velduftende tøj. Den ene ende af snoren er bundet fast til et kastanietræ, som står med store knopper, hvilket jeg var ved at falde i staver over, det var ligesom energien strømmede over i mig ved dette syn.
Lidt fra træet på bunden fik jeg øje på dette syn af en klynge smørblomster, og hvis ikke, jeg vidste det før, er jeg klar over nu, at foråret har meldt sin ankomst i lille Danmark, hvilket heller ikke gør noget, jeg har foråret som favorit årstid, hvor alt udenfor summer af energi, nyt liv, naturen vågner op påny efter den mørke tid...

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg elsker også foråret. Så kan man komme i haven, tøjet kan tørre udenfor, alting spirer og gror. Hver årstid har sin charme og hvor er foråret bare charmerende med alle de farver der kommer i naturen.

Zindy sagde ...

anette - det er netop alle disse farver, som kommer frem nu om foråret, jeg virkelig elsker - efter at naturen har virket død i vinterhalvåret. Man kan komme mere ud nu, næsten se ryk fra dag til dag, alt grønnes. Energien hos en selv vokser sammen med knopper mm i naturen, selv om hver årstid, som du rigtigt skriver, har sin charme.

Bambi72 sagde ...

Ja det er SÅ fantastisk....

Zindy sagde ...

bambi - jeg kan se, vi mindst er 3, da Anette også nyder denne tid, hvor vi kan se disse dejlige skønne ryk, "æælsker" denne her tid efter næsten alt har virket dødt - minus bla ukrudt i forgangne vinter som var meget mild ;-D

Rimkogeren sagde ...

Uha, foråret er en farlig tid.
Planterne skyder.
Træerne springer ud.
Tænk, hvis træerne
forfejler springene,
og man bliver ramt
af et planteskud??

Zindy sagde ...

haha rimkoger -
hvis vi går ud
og bliver ramt af planteskud,
mens vi evt står i fineste skrud,
kan man sige,
vi lever farligt,
skud kan ramme bla et hjerte,
så vi føler smerte,
den udkårne kan komme
inden våren er omme...


FORÅR 2007
Powered By Blogger