torsdag den 24. april 2008

KATTEN

Den anden aften var der et stk hund, som pludselig var meget interesseret i at stå og gø nedenfor et træ. Undertegnede skulle have undersøgt, hvad der var. I træet sad en af naboernes katte, det, man bedst kan se af katten, er den lyse snude.
Det varede noget, inden hunden tabte opmærksomheden for katten, endelig fik jeg dyret til at falde til ro. Et stykke tid gik jeg og holdt øje med katten, om den nu evnede at komme ned ved egen hjælp, hvilket den gjorde. Ellers ville jeg have et lige nu og her problem. Dels havde jeg ingen stige, som var lang nok, dels er jeg ikke lige til højder, så det pasede mig fint, den 4benede gæst selv kunne finde ned og tage hjem...

6 kommentarer:

Bambi72 sagde ...

Katte de kommer som regel ned, på den ene eller den anden måde :-)

Conny sagde ...

Det er også trals for en hunden den ikke kan kravle i træer, så jeg kan fåstå sur på katten,den kan sidde der oppe og gemme sig der.

anjoe sagde ...

Jeg skulle nok vare mig for at hente en kat ned, om så jeg havde 10 stiger. Mismiaverne viser nogle gange deres taknemmelighed ved at rive redningspersonen godt og grundigt, så den tjans må katteejeren eller Falck tage sig af ;-)

Anonym sagde ...

Ja jeg skulle heller ikke op på en stige for at fange en kat i et træ ;) Jeg satser på de selv kan finde ned igen.

johanne sagde ...

Heller ikke jeg skal op på nogen stige. Det er rigtigt - katte kommer altid ned på en måde. De kan være ret opfindsomme, hvad det angår.

Zindy sagde ...

bambi - den her kom også rimelig hurtigt ned, da der blev ro derude, heldigvis.

Conny - jeg morede mig dog lidt over hunden, det så ud som om, den tænkte det, du lige har beskrevet, men ingen held, kat ingen lyst til leg.

anjoe - jeg havde et glimt af samme logik, da jeg tænkte på at komme derop, godt det samme, jeg ikke kan, for man snakker jo om gale katte revet skin, man kan jo resikere at mærke disse kløer, uf.

anette - heldigvis, det også skete i dette tilfælde, katten er nu engang sin egen - og fandt også selv ud af tilbagevejen, juhu.

Johanne - opfindsomheden holdt også skik her, katten er trods alt i de allerfleste tilfælde selvhjulpne, idérige og finder selv tilbage hvorfra den kom.


FORÅR 2007
Powered By Blogger