torsdag den 24. april 2008

LILLE AFTENSTUR

For nogle aftner siden, tog vi lige en extra minitur ned i skoven, hvor vi gik på egen matrikel, den milde luft skulle lige nydes, inden det var ryk ind tid for resten af den dag efter en solbeskinnet dag.
Som ofte før kunne jeg ikke stå for spillet sol-skygge dernede. Skyggen er på min matrikel, solen er på nabogrunden. Nød ligesom at vandre rundt i eget område med hund uden snor, der var ligesom mere frit for os begge, og pelsdyret var ikke slem til at rende for langt væk fra "mor", men holdt sig rimelig tæt på mig uden, jeg behøvede at kalde.
Her står hun eftertænksomt og venter på, jeg skal komme. Kameraet skulle absolut i brug nogle gange undervejs, ofte, mens fotografen er i gang, sætter hun sig tålmodigt, er efterhånden klar over, når der er tid til at traske videre.
Myreflittige myrer er jeg fristet til at sige her, disse 2 større tuer ligger på mit område, i nærheden af et granområde. Utoligt, hvad de små væsener har evnet at præstere. På områder kunne vi lære meget af dem, men tror ikke, vi på sigt kan holde til deres tempo, arbejdsiver, vi er ligesom ikke bygget til det, har jeg en ide om.

4 kommentarer:

Bambi72 sagde ...

Det er skønt når der er mulighed for at hunden kan løbe fri for snor :-D

Zindy sagde ...

bambi - ja, jeg nyder, der til tider er mulighed for, vi kan færdes på de betingelser, bla i det område her, der er mit eget, se hunden snuse omkring, frit, er et dejligt syn.

Conny sagde ...

Dejlig at hunden kan løve frit omkring på ejen matrikkel.Myrerturer er altid spændende at studere.

Zindy sagde ...

Conny - til tider foretrækker jeg at gå på egen matrikel, netop fordi jeg kan lade hunden løbe frit og ikke på samme måde holde øje med hende. Tuerne kan jeg til tider bruge minutter på at studere, disse flittige små dyr, som virkelig får noget fra hånden, utroligt i min verden, hvad de små tingester kan udrette.


FORÅR 2007
Powered By Blogger