torsdag den 24. april 2008

LEGEKAMMERATER

Til tider er jeg væk fra matriklen og har pelsdyret med som her. Det var aftalt på forhånd, for disse 2 hunde enes fint, har været sammen nogen gange efterhånden.
Den lyse er halvt sjæfer, halvt retriever, 10 år. Min knap 3 og en blanding af sjæfer labrador. De tossede hunde opfører sig som kåde hvalpe, den ene næsten værre end den anden til narrestreger. Der var udendørs liv fra start til slut mens jeg var der, kvinden var i gang med at male plankeværk, da jeg ankom, hvor jeg fik en pensel stukket i hånden, så der var gang i den den første tid, jeg var der, der skulle snakkes, jeg trængte til at komme lidt væk hjemmefra.
Senere satte vi os i solen et sted, der var læ og fik en kop kaffe, mens der blev snakket om løst og fast og kåd hundeleg indenfor rækkevidde, bilerne kørte konstant på asfalten i nærheden, enten mod Hobro eller Hadsund. En kontrast til det, jeg er vant til i dagligdagen her.

6 kommentarer:

Bambi72 sagde ...

Dejligt at hunden også har en legekammerat.... Det er så skønt at se dem fjolle sådanne rundt :-D
Godt at du fik snakket, når du havde behov for det og for at komme væk fra matriklen :-D

Zindy sagde ...

bambi - det var faktisk en fornøjelse at se de to såkaldt voksne hunde (hvad alder angår) tumle rundt i kåd leg. Det i sig selv hjalp lidt på humøret kombineret med snak, så jeg nød, der var mulighed for at tage afsted en tid.

Helle K. sagde ...

Hvor er de søde. :) Det er så hyggeligt at se på to hunde der leger. De er så glade. :)

puk2 sagde ...

helle - tak, så er vi enige. Jeg nyder synet af kåd hundeleg, den hvalpethed er ikke til at stå for, glemmer til tider det omkring sig, fordi det er hyggeligt at se det der kåde spil mellem hundene.

Conny sagde ...

Det er godt høre i har hygget jer både du og hunden.Den snak i har haft har man også brug for, det der med tale onget ingen ting det skal der også være tid til.

Zindy sagde ...

Conny - Det der var en hel oase for os begge 2, hunden fik leget, og jeg fik set lidt andet, social kontakt. Vi er enige i, der til tider skal være tid til de frikvarter i dagligdagen, selv om man altid, hvis man vil, kan finde noget at lave.


FORÅR 2007
Powered By Blogger