lørdag den 12. april 2008

VIKAR

Lidt af dagens pligter har været vikariat ved kirken, graveren har en af sine få friweekender ud over ferie, så Puk måtte op til morgen for at være inde ved kirken til kl 7. Billedet her blev taget lige inden jeg gik ind i kirken til morgen, da jeg vanen tro var der nogle få minutter før ringningen.
Denne mindesten eller hvad jeg nu skal kalde den står i våbenhuset, kan ikke huske andet end den har været der. Den er sat som minde for folk, som skænkede noget jord til kirkegården, så der blev plads til at udvide.
Efter aftensringningen var jeg ovre på sportspladsen med pelsdyret, hvor lidt af motionen foregik, i det fjerne ses det nedlagte savværk. Jeg havde vanen tro en bold i lommen, som pelsdyret syntes var sjovt at drøne rundt efter. I morgen må jeg på den igen, bliver dog fri for ringning kl 7 og 17, da der ikke bliver ringet på disse tidspunkter når der er helligdag. Der er tjeneste i morgen formiddag, hvor det sorte tøj må findes frem.

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Der er nu noget vidunderligt livsbekræftende over sådanne en sol opgang, som kæmper sig igennem skyerne.
Ak ja, der var en tid hvor man forstod at give, men hvor giveren også blev værdsat.

Rimkogeren sagde ...

Så har du da rigtig klokket i det, og det uden at kvaje dig!!

Zindy sagde ...

gemalen - jeg kan kun give dig ret, jeg bliver gang på gang facineret af solens kamp for at komme frem fra skydækket. Ja, der var engang... nu virker tingene - på mange - som en selvfølge, det virker til tider som om, mange lige-nu-og-her venter, tingene bare er der.

Rimkoger - haha, det må man da sige, og så ovenikøbet at få penge for at klokke i det, det er der vist ikke mange, der kan få, og så ovenikøbet for en time pr gang en lørdag, gå ind og rykke i en snor, klokke i det - og få penge. Vist lidt atypisk for de fleste.

Anonym sagde ...

Haha, den Rimkoger - som han dog kan. ;-) Der er nu ikke noget galt i at være tidligt oppe... Flot solopgang. ;-)

Zindy sagde ...

frk bibo - jeg fik mig også et billigt grin af Rimkoger. Når først jeg er oppe de morgener, jeg skal møde tideligt, nyder jeg det, da jeg har muligheden for bla at bekendtskab med denne solopgang, da jeg er vågen nok til at sanse den, hvilket jeg muligvis ikke havde været, hvis jeg var senere oppe.


FORÅR 2007
Powered By Blogger