onsdag den 19. marts 2008

HUNDE

Jeg kom i tanke om, jeg lige ville uploade de sidste hundebilleder fra igår, da jeg var væk fra matriklen, det øverste kom ikke med pga hundene befinder sig i skyggen, men man kan vist alligevel se, de begge opfører sig som et par kåde hvalpe på trods af deres alder. Hvis ikke, vi lige har dem ude i begyndelsen, når de mødes, er huset fyldt op - af disse to, der skal leges, når først de får plads til at få kådheden brændt af, plejer der at være rimelig ro, når vi tager dem med ind.
Ham her var jeg alene med en overgang, og han plejer at opføre sig som en "limklat" overfor mig, jeg er til fulde accepteret, når jeg er der, han gider ikke længere gø, når jeg ankommer til adressen. Han følger mig trofast, det kunne jo være, jeg lige gad klappe ham og gi en godbid...
Da jeg var alene med ham, kom jeg til at tænke på, ejerne kan få ham til at gø på komando, det skulle prøves, om jeg også kunne, som det, jeg trods alt er, en fremmed, han var lige så let at gejle op til ballade som ved ejerne, som kom spænende, da han begyndte at give lyd fra sig, der blev lidt grinen, da de hurtigt fangede situationen, hunden mente ikke noget med larmen, det var tydeligt, for bagenden logrede meget, et sjovt syn.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

De er dejlige - og sjove og noget af det bedste selskab man kan tænke sig, hunde! Jeg har en umiddelbar forbeholdenhed overfor folk der ikke kan li' hunde - det kan jeg overhovedet ikke tillade mig, de mennesker kan være blevet skræmt fra vid og sans af hunde hvis ejere ikke her kunnet kontrollere og opdrage dem ordentligt - men det er også noget der ligger udenfor min egen kontrol, at jeg har denne umiddelbare reaktion - for jeg elsker hunde - har altid gjort og vil altid gøre ... selv om jeg da også møder hunde som er meget lidt tiltalende, men det er aldrig hundens skyld - kun ejere som ikke har forstand på at ha' hund. Disse to er dejlige :-)

Zindy sagde ...

et cetera - jeg kan sagtens følge dig, jeg er glad for dyr, men hunden er og bliver det foretrukne dyr, jeg elsker hunde,hvilket bevirker, jeg kan gå til de fleste, fordi jeg "kun" har respekt for hunden, jeg er yderst sjældent bange. Jeg kender også til tider til forbeholdet overfor folk, som ikke er begejstrede for dyret, alt efter, hvordan situationen udarter sig, mennesket ter sig, trykker på min stopknap, da der kan være flere grunde til, der er antiparti for dyret.
Jeg har også mødt irriterende hunde på min vej, hvor jeg også undskylder hunden, det er ejeren, som du siger, der ikke helt har evnet at få et ordentligt dyr ud af hunden i de fleste tilfælde.
Tak fordi du umiddelbart synes om de to her, som er forskellige, men alligevel på punkter ens. Min gør sjældent, når der kommer nogen, hovedsageligt kun, når en fremmed bil kører ind i gården for at fortælle, der kommer noge, hun ikke ved hvem er, men holder hurtigt op. Den anden markerer mere, hvilket jeg observerede i starten, men det var langt fra en hund, jeg var bange for, gik direkte til ham, så "frygtindgydende" virkede han på mig, nu kommer han glad logrende. Jeg er overbevist om, du også gennemskuer ham omgående, hvis du møder ham, da vi ligger samme sted med at elske hunde og kan gennemskue dem :-D


FORÅR 2007
Powered By Blogger