tirsdag den 15. april 2008

SNIK-SNAK

Denne gang er hunden min fotomodel på en af ruterne rundt i omegnen - på en af de ture, hvor jeg kunne lade hende løbe frit. Hun havde fået det værste krudt brændt af herhjemme inden, vi gik ned i skoven. Derfor kunne jeg bedre lade hende løbe, der var mere styr på hende.
Vi nød vist begge, vi ikke var "bundet sammen" via snoren, der var ligesom lidt mere bevægelsesfrihed, hunden kunne zig-zagge lidt mere, og jeg kunne ligesom lidt bedre se mig omkring uden de - til tider - ryk i snoren.
Tankerne gik lidt mere frit samtidig med, jeg sansede naturen omkring mig, mærkede lugtene, hørte lydene, bladenes raslen under mine fødder, til tider solen, når den kunne komme mere igennem træernes grene, balsam for sjælen at kunne gå der frit, og bare holde øje med, om hunden nu løb for langt væk fra mig...

9 kommentarer:

Anonym sagde ...

Åh ja, sådan en tur kan virkelig tømme hovedet for tanker - så man slapper HELT af :-)

Anonym sagde ...

Det kaldes vist metal hygiejne, det dér. Og det er sundt! :o)

Zindy sagde ...

et cetera - igår var en af de dage, hvor jeg havde brug for at blive tømt HELT for tanker, derfor denne tur, som hjalp meget.

Nina - godt beskrevet, da jeg igår kom retur til matriklen, var jeg meget mere naturlig træt ved, jeg kunne gå der, "falde ind i mig selv" og ellers blive ladet op, det hjalp meget mentalt med denne tur.

Bambi72 sagde ...

Hvor er det godt at du kan tømme tankerne på disse ture...
Det er et godt redskab du har der :-D

Zindy sagde ...

bambi - jeg er glad for, jeg har det redskab der, når tingene ligesom brænder på, blive afledt positivt, gå ud udbrændt, vende tilbage med en anden form for træthed som er sundere. Sætter pris på, jeg trods alt evner selv at gøre noget i de perioder, jeg synes, tingene brænder på.

Anonym sagde ...

En dejlig gåtur kan gøre underværker. Jeg elsker at gå tur med hunden efter en travl arbejdsdag :-)

Zindy sagde ...

anette - det tyder på, vi har samme grundlæggende holdning til det her, hvilket ikke kommer helt bag på mig efterhånden med disse hunde, vi har. Til tider kan en sådan gåtur være en del bedre end et helt apotek fyldt af medicin...

Anonym sagde ...

Jeg misunder dig dine anti stress ture. For ordentlig skov er det eneste vi ikke har har i vores lille smørhul.

Zindy sagde ...

gemalen - jeg kan faktisk godt forstå dig, selv om I også bor kønt i jeres smørhul. Jeg vil virkelig savne regulær skovområde, da det er der, jeg er bedst til at stresse ned, når jeg synes tingene brænder på, variationen bla gør, jeg ligesom finder et åndehul, hvor jeg langt hen ad vejen kommer videre, stresser af, når jeg kommer derned.


FORÅR 2007
Powered By Blogger